Jos auraus säädetään aina samassa korkeudessa riippumatta auton todellisesta ajokorkeudesta -> esim.jousituksen madalluksella ei olisi mitään vaikutusta aurauksen säätöön, koska mittaus tehtäisiin samassa korkeudessa kuin aikaisemminkin. Vaikka todellinen ajokorkeus olisi selvästi alempi kuin aikaisemmin.
Minun mielestäni tuo tehtaan mittaustapa nimenomaan keskiarvoistaa kaikki eri mallit, joiden todellinen ajokorkeus vaihtelee malleittain.
Huomenna haetaan merkkiliikkeestä tehtaan virallinen ohje, ainakaan paikallinen merkkiliike ei alasvedä autoja.
605:n ranskalaista opasta tulkitessani havaitsin:
Etupään aurauksen säädössä etupään korkeus 135 mm, takapään 128 mm: auraus 0,71mm, +/- 0,5 mm
Takapään säätö kahdella korkeudella: 125 mm ja 78 mm, jolloin auraukset 1,14 mm, +/-0,3 mm ja 1,4 mm, +/-0,3 mm
Lisäksi etupää muuttunut 07/94 jälkeen: auraus 1,5 mm, +/-1,2 mm
Takapään aurauksen säädössä kaksi eri säätöä, toisella säädetään aurausta ja toisella aurauksen vaihtelua (variation du parallélisme) !!??
Aika huimasti muuttunut -94 etupään toleranssi, auraus saa olla välillä 0,3 mm - 2,7 mm. Noihin rajoihin sen saa jo mittanauhalla. Lisäksi tuo takapään matalampi mittauskorkeus taitaa olla jo miltei jouset pohjassa.
Mutta toi etupään toleranssi on sellainen, että on aivan sama mittaako sen alasvedettynä vai ei, ellei halua välttämättä säätöä jompaankumpaan laitaan.