Kirjoittaja Aihe: 406 - Ei käynnisty, vaikka käynnistinmoottori pyörittää  (Luettu 5478 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

zefi87

  • Vieras
Auto: 1999/2000 406 1,8 (16-ventt.).

Sellanen mukava ongelma että illalla ajelin auton parkkiin ja normaalisti toimi. Aamulla töihin lähtiessä ei lähteny käyntiin. Käynnistinmoottori pyörittää normaalisti, bensaa tulee mutta ei käynnisty. Mittaristossa palaa airbacin valo, sivutörmäystyynynvalo ja kiekkamittari on 800rpm kohalla sekä lämpömittari 90 asteessa. Bsi boxilta oli palanu sulake ja sain akun merkkivalon palamaan mutta eipäs lähe käyntiin. Kaikki maholliset johot ja ynm on pellin alta käytetty irti ja tarkastettu. Kertokaapas viisaammat mitä tehä että pökö lähtis käyntiin. Olisiko mahdollisesti BSI-boksi tai moottorinohjausyksikkö kärähtänyt?

zefi87

  • Vieras
Noh pienen tutkiskelun ja arvailujen jälkeen ilmeisemmin bsi boxi olis sanonu sopimuksen irti.mittaristossa palaa enää akun merkkivalo ja mittarit kaikki nollissa.kuskin jalkatilasta löyty musta ja valkonen liitin joista mustasta löyty hapettumaa.edellinen omistaja oli asentanu cobran varashälyyttimen ja kaikki ohjaus ynm oli näkyy otettu bsi lootalta.hälyt ei kuitenkaan toimi millään tavalla.mitä kaikkea tuo bsi boksi ohjaa?mittaristo?sytytys?ajonesto? Miten uuden boxin kans pitääkö "koodata" vai meneekö ihan heittämällä vain paikalleen?te jotka ootte näiden kans taistellu ja ehkä perehtyny asiaan niin apu olis enemmän ku 100 jänistä.
En kehtais kesälomaa istuskella auto mäsänä kämpillä :/

kiitos jo etukäteen.

p.s moottorin ohjausboksi on kunnossa koska irrottelin töpseleitä ja liittimiä(myös akun alta sen pyöreen liittimen tarkastin) konehuoneessa ni ihan normaalisti vaikutti pelaavan.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 716
Akku varmaan vaan sökö. Joissakin 406 malleissa ajonesto menee jumiin jos akku kyykähtää. Akut hajoaa yleensä kertalaakista.
Peugeot 3008 hybrid

zefi87

  • Vieras
Voisko olla noin simppeli vika?itel vaan mietityttää se bsi boksi ku sieltä oli varashälyyttimelle tehty omia patentti virityksiä rorvoliittimillä ettei se olis hajottanu jotai.

Pugi406

  • Vieras
Itselläni vittuilee välillä käynnistyksen eston antenni, mikä on siinä virtalukon ympärillä. Pääsee menemään liian kauas eikä löydä avainta. Voi tietysti olla että on hukannut koodauksen.

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 482
Tähän sain aikoinaan merkkiliikkeestä ohjeen, antenni siirretään lähemmäs avainta avartamalla virtalukon ympärillä olevaa muovia, ongelma poistui täysin.
405, 605, 406, 406, 607, 407, 307

zefi87

  • Vieras
No vikahan selvisi(ilmeisesti) melko nopeaa. BSI boksi sekaisin. Kopukynällä pikkasen kokeiluja boksin releille ja sieltähän sytty mittaristoon kaikki valot ynm mutta ei siltikään pelitä. Vinkkarit sekos samalla täysin joten yhteen vetona päätettiin kaverin kans että uus boksi hakuseen ja katsotaan tilannetta uudestaan kun uus yksikkö paikallaan.

Jos sillä korjautuu niin voisin tehhä jonkin näköisen sepostuksen vaihosta ja vioista mitä kaikkee se ihmeen laatikko tekee...jos jollahi on vaan tarvetta ohjeille/vikadiagnoosille :D

lexa

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 188
Uusi bsi-boksi pitää sopeuttaa asennettavaan autoon, näin väittää merkkihuolto.
Nyt Honda Accord Tourer Executive 2,0 vm.2010

Edelliset:Peug. 405 1,9 GRI vm.1991, Peug. 406 ST2,0 vm.2001, Peug. 309 1,4 vm.1989, Peug 403 farm. 2xPeug 404, VW kupla, Datsun 100A, Peug 504, Volvo 244 aut, Peug 505, Peug 205, Saab 90,

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 152
    • http://peugeot505.info
Kannattaa huomioida myös tämä: http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=16908.0
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

zefi87

  • Vieras
Kiitoksia linkityksestä. Huomioitu on noi kilometrit. Kopukynällä kokeillessa sain mittaristoon normi elämän mut kilometrit näytti 000000km joten km lukema on itelle tällä hetkellä murheista pienin. Käyntikuntoon ku saan niin sitten mietin noita km lukemia vasta.

Merkkiliikkeessähän he voivat vissiin laittaa km lukeman oikeaksi ku on dokumenttia näyttää edellisestä km lukemasta. Ainaki ihte ku oon raskaskalusto asentaja niin koneella voi muuttaa km lukeman oikeaksi jos on jostain syystä km lukema vääristynyt. En tiedä sit miten henkilöautoissa onnistuu jos onnistuu. Autosta löytyy tuo BSI D9 boxi :D mut pitää odottaa että laatikko saapuu ja saapi auton taas toimimaan.

zefi87

  • Vieras
Vs: 406 - Ei käynnisty, vaikka käynnistinmoottori pyörittää
« Vastaus #10 : 10.07.2012, 15:15:05 »
Noniin. Nyt on uus boxi paikallaan mutta eihän lähe käyntiin, Käynnistyksen esto päällä prkl!!!
Muutoman puhelun jälkeen selvis että ecu ja avaimen siru pittää olla samasta autosta mistä boxi, muuten ei tuu toimimaan ja ei kuulemma pysty koodaamaan mitenkään noille siruille.
Noh uus ecu,bsi boxi ja sirut etinnässä ja ootanki puhelua X-part:silta notta löytyykös. Mittaristoa irrotellessa hoksasin että oli joku ottanunna sen avaimen merkkivalon polttimon poijes. Käynnistyksen estoa ei kuulemma pysty ohittamaan millään tavalla joten auto vieläkin halvaantuneena parkkiksella.

Nyt voi sanoa muille jotka vaihtaa bsi boxia että ecu ja avaimien sirut samasta autosta mistä bsi:n meinaa ottaa.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 716
Vs: 406 - Ei käynnisty, vaikka käynnistinmoottori pyörittää
« Vastaus #11 : 10.07.2012, 16:55:56 »
Varmaan olis tullu halvemmaksi ostaa se bsi ihan uutena. Esim. Ulkomailta tilattuna. Onko vanhaa bsitä kokeiltu päivittää. Tunnetusti ajonesto menee päälle tai bsi sekoaa jos akku kyykähtää. Päivityksellä kuntoon.
Peugeot 3008 hybrid

imaS

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 647
Vs: 406 - Ei käynnisty, vaikka käynnistinmoottori pyörittää
« Vastaus #12 : 10.07.2012, 19:44:02 »
Käynnistyksen estoa ei kuulemma pysty ohittamaan millään tavalla joten auto vieläkin halvaantuneena parkkiksella.

Tämä yritys väittää kyllä ihan muuta.
405 Mi16x4 -90, 406 Coupé V6 -01

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 716
Vs: 406 - Ei käynnisty, vaikka käynnistinmoottori pyörittää
« Vastaus #13 : 10.07.2012, 20:06:47 »
Bsin voi myös tyhjentää ja ajaa softat uusiksi. Tämä vaan ei merkkihuollossa onnistu.
Peugeot 3008 hybrid

Boldor

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 190
Vs: 406 - Ei käynnisty, vaikka käynnistinmoottori pyörittää
« Vastaus #14 : 11.07.2012, 08:49:52 »
http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=16908.0

Eli siis missään tapauksessa ei saa mennä vaihtelemaan keskenään eriautojen tietokonepönttöjä kokeilumielessä ettei käy niin että auton mittariin ilmestyy lisäkilometrejä. Ainoa tapa päästä takaisin on vaihtaa monella tonnilla osia.

Nyt voi sanoa muille jotka vaihtaa bsi boxia että ecu ja avaimien sirut samasta autosta mistä bsi:n meinaa ottaa. Kyllä tästä muilla tieto oli ja varoitettiinkin, valitettavasti menit kokeilemaan.