Kirjoittaja Aihe: 407 - Vikakoodi P2299 (kaasuläpän anturi)  (Luettu 9322 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Kimppi77

  • Vieras
407 - Vikakoodi P2299 (kaasuläpän anturi)
« : 29.04.2013, 11:26:57 »
Ongelma:

Auto: 2006 407 SW 2,2 (automaatti).

Autoni antoi huollossa vikakoodin P2299: Kaasupolkimen asennon signaali; kaasupoljin juuttunut; katkonainen. Vika realisoituu koneen tukehtumisena pienillä kierroksilla ja sammumisena liikkeelle lähdettäessä. Matka-ajoon ei vaikuta. Koodi kuitattiin huollossa pois, jonka jälkeen auto toimi moitteetta noin vuorokauden. Tämän jälkeen toiminta jatkui samanlaisena kuin ennen huoltoa. Huoltomies sanoi, että mikäli vika uusiutuu, on vika todennäköisesti kaasuläpän anturissa (tai jotain sinnepäin). Millainen ja minkä hintainen operaatio anturin vaihtaminen mahtaa olla?

Ratkaisu:

Vikaan auttoi auton uudelleen sopeuttaminen. Autosta poistettiin kaikki sen oppimat ajotyylit, jonka jälkeen auto opetettiin eri ajotyylejä käyttäen "ajamaan" uudelleen. Nyt toimii moitteetta eikä hintaakaan kertynyt kuin 45 e.

masiina

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 527
Vs: 407 - Vikakoodi P2299 (kaasuläpän anturi)
« Vastaus #1 : 29.04.2013, 17:55:56 »
Auto: 2006 407 SW 2,2 (EW12J4).

Itsellä oli käyntihäiriöitä ja autoon vaihdettiin kaasuläppäkotelon liitin. Käyntihäiriöt poistuivat. Sanoivat, että jos häiriöt palaavat niin sitten vaihdetaan kaasuläppäkotelo. Vika ei ole uusiutunut (kop kop)...
Ajossa: 508 RXH Hybrid4 HDi AWD -13
Ex: 508 sw 2.0 HDi A Allure (120kw) -12
Ex: 407 sw 2.2 120kw (EW12J4)  Executive -06

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 872
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Vikakoodi P2299 (kaasuläpän anturi)
« Vastaus #2 : 13.05.2013, 22:25:28 »
PPSsällä tehtävä, eli missä vaan, jos osaamista. Paikallaan ensin poljinta painellen ja sitten kaupunkiajoa päälle. Olen tehnyt huvikseni, en vian korjaamiseksi.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -