Kirjoittaja Aihe: 307 - Moottorin vikavalo palaa kylmäkäynnistyksen jälkeen  (Luettu 6702 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

micco

  • Vieras
Vs: 307 - Moottorin vikavalo palaa kylmäkäynnistyksen jälkeen
« Vastaus #15 : 23.12.2014, 08:34:05 »
Ja jos tulpilla ajaa pitkään, hajottaa ne puolan. Eli tulpat vaihtoon vähintään huolto-ohjelman mukaisesti.

tmex

  • Vieras
Vs: 307 - Moottorin vikavalo palaa kylmäkäynnistyksen jälkeen
« Vastaus #16 : 23.12.2014, 09:08:39 »
Paljonkos tulpilla on 307 , 1.6 l moottorissa huoltoväli?

horska

  • Vieras
Vs: 307 - Moottorin vikavalo palaa kylmäkäynnistyksen jälkeen
« Vastaus #17 : 30.12.2014, 23:07:07 »
Eilen vaihdoin 4:s pytyn suuttimen kaiken varalta, mutta ei ollut vika siinäkään. Tuossa kuulin yhdeltä tutulta, että hällä oli ollut samantyylinen ongelma, eikä meinannut selvetä millään. Lopuksi oli ollut imupuolen venttiilin nostimet jumissa, tai siis jumitti hetken, kun auton käynnisti kylmänä. Mulla on sama juttu, että jos on lämmitysroikanpäässä, niin ei oiri millään lailla. Ainoastaan kun on päivän ollut ajamatta ja kylmänä käynnistää, niin silloin syttyy tuo moottorin vikavalo ja auto rupeaa käymään kolmella, auto sammuksiin ja käynnistetään uudelleen, niin taas toimii :) Nyt rupean kallistumaan tuohon venttiilien jumitukseen :)

Sain tarpeeksi

  • Vieras
Vs: 307 - Moottorin vikavalo palaa kylmäkäynnistyksen jälkeen
« Vastaus #18 : 02.02.2022, 17:02:11 »
Aika ikävää, itsellä paloi moottorin vikavalo ja resetoin vikakoodin lukijalla. Käynnistyi normaalisti,
Mutta muutaman päivän jälkeen tulimme omaan parkkiin ei seuraavana iltana lähtenyt käyntiin.
ja huollossa ilmoitus, että moottorin alapuolinen laakeri mennyt, joten moottori vaihtoon ja hinta
yli tuhat €  vm. 2004 307 farkku katsastus ok ja kilometrejä vielä melkoisesti seuraavaan huoltoon.
Taisi olla viimeinen Pösö jonka hommasin ! Meni romutukseen ei muutaman satasen autoa kannata
liikoja korjata. t. Sain tarpeeksi

megaman

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 191
  • ajossa: 407 Coupé, 307 SW, Boxer
Vs: 307 - Moottorin vikavalo palaa kylmäkäynnistyksen jälkeen
« Vastaus #19 : 02.02.2022, 17:29:09 »
Ton ikäsiä satasten max. tonnin autoja ei hirveästi kannata itkeä, paaliin vaan, jos ilmenee isompaa korjattavaa. Ei putoo ns. korkeelta.

Meillä tuli nyt - 04 SW:llä vuosi täyteen pojan rääkissä ja käytännössä ei mitään vikaa vielä ja syksyllä leimattiin laakista.  :o
Kontista kuuluu vain jump, jump, jumpsis...  :)

407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309, 206, 307...

EFL605

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 747
Vs: 307 - Moottorin vikavalo palaa kylmäkäynnistyksen jälkeen
« Vastaus #20 : 02.02.2022, 19:36:59 »
Aika ikävää, itsellä paloi moottorin vikavalo ja resetoin vikakoodin lukijalla. Käynnistyi normaalisti,
Mutta muutaman päivän jälkeen tulimme omaan parkkiin ei seuraavana iltana lähtenyt käyntiin.
ja huollossa ilmoitus, että moottorin alapuolinen laakeri mennyt, joten moottori vaihtoon ja hinta
yli tuhat €  vm. 2004 307 farkku katsastus ok ja kilometrejä vielä melkoisesti seuraavaan huoltoon.
Kampiakselin laakerin ei pitäisi vikakoodia aiheuttaa eikä estää moottorin käynnistymistä. Laakeriviasta pitäisi kuulua kierrosten mukaan muuttuvaa naputusta.  Lisäksi jos TU- tai EW-moottori kyseessä, niin ovat kestäviä moottoreita. Lisäksi moottorin vaihtoa ei liikkeessä tehdä tuhannella eurolla. Lisäksi tuon ikäiset 307:t maksavat vähintään tonnin ja alle 200 tkm ajettuna 2 tonnia.

tmex

  • Vieras
Vs: 307 - Moottorin vikavalo palaa kylmäkäynnistyksen jälkeen
« Vastaus #21 : 05.03.2022, 14:44:17 »
Kampiakselin laakerin ei pitäisi vikakoodia aiheuttaa eikä estää moottorin käynnistymistä. Laakeriviasta pitäisi kuulua kierrosten mukaan muuttuvaa naputusta.  Lisäksi jos TU- tai EW-moottori kyseessä, niin ovat kestäviä moottoreita. Lisäksi moottorin vaihtoa ei liikkeessä tehdä tuhannella eurolla. Lisäksi tuon ikäiset 307:t maksavat vähintään tonnin ja alle 200 tkm ajettuna 2 tonnia.
TU5JP4 moottori taisi olla meidän taloudessa huolettomin. 0.9TCe on vielä liian tuore, vasta 250 tkm taivaltanut ei voi verrata. Sähkömoottori on seuraavassa kakkosautossakin.