Kirjoittaja Aihe: 3008 - Äänieristys ja Focal hifi  (Luettu 30526 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Ranskalainen GT

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 446
3008 - Äänieristys ja Focal hifi
« : 15.10.2017, 14:35:31 »
Onko kennelläkään omaa kokemusta Focal hifillä varustettujen 3008-mallien äänieristyksestä vrt. perussoittimella varustetut autot? Englantilaisella Peugeot-foorumilla luki, että muutakin eroa, kuin laminoidut etusivulasit, olisi. Taisivat puhua ovien ja lattioiden tukevammista äänieristeistä.

Tämä kiinnostaa, koska omaan tilaukseen voisi vielä varmistaa Focalin vaihtamalla tumman sisustaan vaaleaan. Jos auto olisi todellakin hiljaisempi, niin voisin sillä verukkeella hyväksyäkin vaalean sisustan. Mahtaako siis Focal autot oikeasti olla hiljaisempia?
Civic, Sportside 4,3l, Sportside 5,7l, Caprice Classic 5,0l, Suburban 6,5l, Chevy Van 6,5l, Chrysler 300M 3,5l -00, Citroen Berlingo 1,6l -03, Citroen C5 break 2,0l -06, Grand Picasso 2,0l -08, Chevrolet Silverado Duramax 6,6l -03, Citroen C5 Tourer 2,0l -10, Peugeot 508 GT 2,2l -11, Peugeot 3008 Allure BlueHdi 120 autom. 1,6l -18, Peugeot 508GT 2,0l -15, Opel Vivaro -20, Peugeot 3008 GT Hybrid 225 - 21.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 3008 - Äänieristys ja Focal hifi
« Vastaus #1 : 15.10.2017, 20:00:08 »
Kaikkea voi uskotella itselleen, mutta kyllä siellä ihan samat fyllit on oli Focalit tai ei.

Ranskalainen GT

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 446
Vs: 3008 - Äänieristys ja Focal hifi
« Vastaus #2 : 15.10.2017, 22:08:46 »
Arvostan suuresti tietämystäsi Peugeot:a, mutta perustuuko mielipiteesi faktaan, vai maalaisjärkeen? Maalaisjärjellä ajatellen fyllit on samat kaikissa, mutta niin luulisi ikkunoidenkin olevan. Englantilaiset tunnistavat lukemani perusteella Focal-auton etuoven sulkeutumisäänestä (johtuen eristeistä). Ehkä ei pitäisi uskoa kaikkea mitä kirjoitetaan. Entä sitten Penguinin kirjoitukset? Aika paha...
Civic, Sportside 4,3l, Sportside 5,7l, Caprice Classic 5,0l, Suburban 6,5l, Chevy Van 6,5l, Chrysler 300M 3,5l -00, Citroen Berlingo 1,6l -03, Citroen C5 break 2,0l -06, Grand Picasso 2,0l -08, Chevrolet Silverado Duramax 6,6l -03, Citroen C5 Tourer 2,0l -10, Peugeot 508 GT 2,2l -11, Peugeot 3008 Allure BlueHdi 120 autom. 1,6l -18, Peugeot 508GT 2,0l -15, Opel Vivaro -20, Peugeot 3008 GT Hybrid 225 - 21.

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 066
Vs: 3008 - Äänieristys ja Focal hifi
« Vastaus #3 : 15.10.2017, 22:28:32 »
Service boksissa on listattu jotain eroavaisuuksia lattiamattoihin, ilmeisesti varusteista riippuen (ei niihin irtomattoihin vaan siis "kokolattiamattoon").
Siitä en tiedä mitä eroa noissa sitten käytännössä on ja miten mihinkin varianttiin päädytään, mutta jos veikata pitäisi niin paremmissa varustetasoissa on pari kiloa enemmän fylliä.


SET FRONT MATS FRONT FLOOR

98 159 316 ZD
HZD - NERO MISTRAL
-LEFT HAND DRIVE AND BULKHEAD SOUNDPROOFING 5KG+ WHEEL ARCH+TUNNEL+SCUTTLE

   
98 159 317 ZD
HZD - NERO MISTRAL
-LEFT HAND DRIVE AND BULKHEAD SOUNDPROOFING 7KG+ WHEEL ARCH+TUNNEL+SCUTTLE AND WITHOUT EQUALISER AMPLIFIER

   
98 159 318 ZD
HZD - NERO MISTRAL
-LEFT HAND DRIVE AND BULKHEAD SOUNDPROOFING 7KG+ WHEEL ARCH+TUNNEL+SCUTTLE AND AMPLI EQUALISER WITH PREMIUM 12 CHANNELS OR LEFT HAND DRIVE AND BULKHEAD SOUNDPROOFING 7KG+ WHEEL ARCH+TUNNEL+SCUTTLE AND WITH EQUALISER AMPLIFIER
   

98 159 319 ZD
HZD - NERO MISTRAL
-RIGHT HAND DRIVE AND BULKHEAD SOUNDPROOFING 7KG+ WHEEL ARCH+TUNNEL+SCUTTLE AND WITHOUT EQUALISER AMPLIFIER

   
98 159 320 ZD
HZD - NERO MISTRAL
-RIGHT HAND DRIVE AND BULKHEAD SOUNDPROOFING 7KG+ WHEEL ARCH+TUNNEL+SCUTTLE AND AMPLI EQUALISER WITH PREMIUM 12 CHANNELS
« Viimeksi muokattu: 15.10.2017, 22:36:06 kirjoittanut Aksu »
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 066
Vs: 3008 - Äänieristys ja Focal hifi
« Vastaus #4 : 15.10.2017, 22:33:21 »
Ovipahvien takaakin löytyy jotain eroja:


SEALING PANEL

98 138 625 80
LEFT
-IMPROVED ACOUSTICS IMPROVEMENT
   
   
98 119 348 80
LEFT
-WITH ACOUSTIC IMPROVEMENT
   
   
98 138 624 80
LEFT
-UPPER ACOUSTICS IMPROVEMENT
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 3008 - Äänieristys ja Focal hifi
« Vastaus #5 : 16.10.2017, 02:34:04 »
Varutelu vaikuttaa siihen miten paljon varusteille on tehty tilaa äänieristemateriaaleihin ja joskus on niinkin että se parempi äänentoisto vie enemmän tilaa ja eristys on huonompi. Näin voi nytkin olla paikallisesti siellä missä tilaa tarvitaan enemmän. Noista teksteistä jos jotain voi päätellä - pitäisi lukea mitä alkuperäisissa ranskankielisissä lukee, niin voisi olla jotain tolkkua - niin perussoittimen kanssa on 5 kg matot ja paremmilla soittimilla, Focaleilla tai ilman, on 7 kg matot.

Sittenhän on se vanha totuus, että äänieristys on aina parempi silloin kun malli tulee uutena markkinoille tai siinä on facelift. Viimeistään vuosi sen jälkeen on aloitettu kustannusten karsinta ja äänieristeissä on tingitty. Näin oli mm. 206:ssa, 307:ssa, 308:ssa ja 508:ssa, joten miksi ei olisi myös 3008 II:ssa. 406 oli varmaan viimeinen Peugeot, jossa äänieristys oli kohdallaan loppuun asti.

Ranskalainen GT

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 446
Vs: 3008 - Äänieristys ja Focal hifi
« Vastaus #6 : 16.10.2017, 07:51:11 »
Alan uskoa, että Focal-hifillä varustettu auto on paremmin äänieristetty, mutta huomaako sen käyttäjät maantieajossa?
Ei taida kellään olla omaa vertailukokemusta (Focalilla ja ilman sitä).
Civic, Sportside 4,3l, Sportside 5,7l, Caprice Classic 5,0l, Suburban 6,5l, Chevy Van 6,5l, Chrysler 300M 3,5l -00, Citroen Berlingo 1,6l -03, Citroen C5 break 2,0l -06, Grand Picasso 2,0l -08, Chevrolet Silverado Duramax 6,6l -03, Citroen C5 Tourer 2,0l -10, Peugeot 508 GT 2,2l -11, Peugeot 3008 Allure BlueHdi 120 autom. 1,6l -18, Peugeot 508GT 2,0l -15, Opel Vivaro -20, Peugeot 3008 GT Hybrid 225 - 21.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 872
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 3008 - Äänieristys ja Focal hifi
« Vastaus #7 : 16.10.2017, 09:18:06 »
Uudelle maahantuojalle tuossa tekninen kysymys  ;). Ainakin sisarmallissa Grandlandissa oli hyvä äänieristys, käyppä huviksesi ajaa ja vertaile. Alla oli Contit. Uskon AKsun tutkielmaan, että ovat panostaneet haifai.laitteiden lisäksi eristykseen. Omaan autooni fylläsin 15 kiloa eristettä ja alkoi poppi kuulumaan. Ovien eristeilla on suuri merkitys ajoääniin ja myös poppikoneen kuuluvuuteen.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Ranskalainen GT

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 446
Vs: 3008 - Äänieristys ja Focal hifi
« Vastaus #8 : 16.10.2017, 09:26:21 »
Ok. Luulisin, että alustarakenteen lisäksi ovien äänieristeen merkitys on oleellinen eengasmelun suhteen.
Civic, Sportside 4,3l, Sportside 5,7l, Caprice Classic 5,0l, Suburban 6,5l, Chevy Van 6,5l, Chrysler 300M 3,5l -00, Citroen Berlingo 1,6l -03, Citroen C5 break 2,0l -06, Grand Picasso 2,0l -08, Chevrolet Silverado Duramax 6,6l -03, Citroen C5 Tourer 2,0l -10, Peugeot 508 GT 2,2l -11, Peugeot 3008 Allure BlueHdi 120 autom. 1,6l -18, Peugeot 508GT 2,0l -15, Opel Vivaro -20, Peugeot 3008 GT Hybrid 225 - 21.

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 769
Vs: 3008 - Äänieristys ja Focal hifi
« Vastaus #9 : 16.10.2017, 10:31:30 »
Ja poppikoneen kuuluvuuteen (lainaus JPL).  8)
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07
NYT: 405 Mi16 -92, 2008 1.2 aut. -21 ja Boxer L3H2 163 -19
Pojalla nyt: 206 RC -04

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 066
Vs: 3008 - Äänieristys ja Focal hifi
« Vastaus #10 : 16.10.2017, 10:45:13 »
Tuota materiaalien valintaahan voi yrittää haarukoida service boksista, jos löytää muutaman esimerkkiauton alustanumerot ja katsoo minkälaisia osia sinne on laitettu kiinni. Esim. access, active, allure, allure + focal, gt ja gt+focal. Noh, siinähän ne kaikki tosin taisi ollakin jo  ;D
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 769
Vs: 3008 - Äänieristys ja Focal hifi
« Vastaus #11 : 16.10.2017, 11:23:19 »
Näin pääsisi kyllä eroon tuosta mutusta...
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07
NYT: 405 Mi16 -92, 2008 1.2 aut. -21 ja Boxer L3H2 163 -19
Pojalla nyt: 206 RC -04

antsu

  • Vieras
Vs: 3008 - Äänieristys ja Focal hifi
« Vastaus #12 : 16.10.2017, 13:51:11 »
Se on säälittävää etteivät myyjät tiedä mitään.

Ranskalainen GT

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 446
Vs: 3008 - Äänieristys ja Focal hifi
« Vastaus #13 : 16.10.2017, 15:43:46 »
Tänään selvisi maahantuojalta, että äänieristettä on lisää lattiassa, ovissa ja moottoritilan seinässä. Ero moottorin äänien pääsyssä selvä, rengasmeluissa vähemmän eroa. Valitetttavasti minun osalta asiaa ei tarvi enempää pähkäillä, sillä tilaukseni on jo sulkeutunut. Kuitenkin tulen saamaan hiljaisen menopelin. Juuri sellaisena kuin ostaessani halusin. Yleiseen tietämykseen varusteiden suhteen totean, että myyjien koulutus voisi olla laajempi, ja myös valmistaja voisi mainostaa  eritellymmin ominaisuuksia.
Civic, Sportside 4,3l, Sportside 5,7l, Caprice Classic 5,0l, Suburban 6,5l, Chevy Van 6,5l, Chrysler 300M 3,5l -00, Citroen Berlingo 1,6l -03, Citroen C5 break 2,0l -06, Grand Picasso 2,0l -08, Chevrolet Silverado Duramax 6,6l -03, Citroen C5 Tourer 2,0l -10, Peugeot 508 GT 2,2l -11, Peugeot 3008 Allure BlueHdi 120 autom. 1,6l -18, Peugeot 508GT 2,0l -15, Opel Vivaro -20, Peugeot 3008 GT Hybrid 225 - 21.

Peeveli

  • Vieras
Vs: 3008 - Äänieristys ja Focal hifi
« Vastaus #14 : 16.10.2017, 18:34:45 »
Kyllä vakiokin 3008 Allurekin on jo 18" renkainkin mukavan hiljainen menopeli. Ainoastaan karkein asfaltti tuo lisämelua, mutta se on silti hyvällä tasolla mukavuuden osalta. Jos Focal-varusteella tulee lisää fylliä ja laminoidut lasit, hyvä. Mutta: itselläni oli mahis kokeilla parisen viikkoa sitten Veholla halliautossa Focaleja hitusen. Ainakaan radion puolta soittaessa ei äänen ero ollut suuri. Uusimmassa Auto Bild Suomessa on 5008:n koeajo jossa Focalit, ja niistä todettiin ettei tiettyä perussoittimen "tunkkaisuutta" saanut pois tarkalla säätämiselläkään. Myös Vehon myyjät vahvistivat että eron suuruus vakioon on oikeastaan pettymys. Vaikea sataprosenttisesti uskoa; pitäisi kuunnella muun äänilähteen kautta kuten usb-tikku (itselläni) tai spotify tms.