Kirjoittaja Aihe: 407 - Hetkellinen käyntiongelma ja useita vikakoodeja (EW10)  (Luettu 3838 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ROHEE

  • Vieras
Auto: 2006 407 SW 2,0 (EW10, 280 000 km).

Ykskaks, n. 50km ajon jälkeen rupesi vikavalot vilkkuun, auto kävikorkeintaan kolmella, matkaa 50km kotiin, peräkärry perässä. aAto kulki korkeintaan 50km/h. Vika tuli siis puskista, ei varoitellut yhtään. Pääsin kotiin kaveri toi jonkinmoisen vikakoodinlukijan, aikansa räpräiltyään ilmoitti 6 vikakoodia, sen paremmin ei ymmärretty mitä ne tarkoitti. Kaveri kuittasi koodit pois, auto oli kun mitään vikaa olis ollutkaan, onko tietoa mistä moinen, että osaa varautua jos uusii.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 875
  • 407 3.0 V6 Sport
Koodien taustaa kun ei tiedä, jää arvaukseksi. Harvoin korjaantuu vika kuittaamalla. Limp mode voisi olla mennyt päälle. Moottorin ecu tai sulakepesä.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 445
  • 79000km / elokuu 2019
Kyllähän ne koodit pitäisi tietää. Osaa tuohon varautua ensihätään hankkimalla vikakoodinlukijan jolla saat tien päällä nollattua koodit itse. Itselläni oli aikanaan toisenlainen vika jonka nollaaminen ja koodien luku onnistui Bilteman halvimmalla parin kympin lukijalla. Saa sillä ainakin numerot selville. Parempi tietty olisi pp2000 (klooni), mutta akkuviallisen läppärin kuskaaminen ei ollut minun tapauksessa käytännöllistä. Mulla oli siis -06 EW7A.
Auto: 2015 508 SW Allure 2.0 BlueHDI 180 automaatti, 08/2023 190tkm
Menneet: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831, 405tkm), 406GW 1.8 16V -97 (190tkm), 309 GR 1.6/92hv -89 (200tkm), 309 1.3 Profil -86 (160tkm?).
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

EFL605

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 744
Suutinvika saattaa oireilla noin, aluksi harvakseltaan sytyttää vikavalon ja käy kolmella. Ilmankosteus ja lämpötilakin saattaa vaikuttaa vian ilmaantumiseen. Lopulta ei enää käy kuin kolmella, viallinen suutin löytyy helposti vikakoodit lukemalla.

ROHEE

  • Vieras
Olisiko vetokoukun virroilla mitään tekemistä asian kanssa, kun vika ilmaantui kun ekan kerran kytkin kärryn?

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 875
  • 407 3.0 V6 Sport
Tuntuu kaukaa haetulta. Ajoa vaan ja sitten seuraavan kerran ne koodit. 407:n CAN väylä kertoo selftest-toimintojen kautta viat, näkee testerillä myös parametrimittaukset. Kaasuläpän asennnon, sytytyksen varauajat, ruiskutusajat, lamda-arvot ja voihan tuo vika olla perinteinen sytytystulppa tai puolan kansi. Siis hanaa, eikä kannata pohtia liikaa, seuraava vika tulee varmasti.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

ROHEE

  • Vieras
Kiitos JPL myötätunnosta.

ROHEE

  • Vieras
Vielä kerran. Voisiko peräkärryn kanssa ahtaassa tilassa vekslailu ja auton sammuttelu ja käynnistys pienessä ajassa vaikuttaa, nehän ei kuulemma tykkää muutaman metrin siirtelyistä. Onko kokemuksia?

ROHEE

  • Vieras
Onko kokemuksia, c-pwr obd2 100, vikakoodin lukijasta,onko suomenkielinen?

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 875
  • 407 3.0 V6 Sport
Jos autosi pääkaupunkiseudulla, niin luen koodit. Pikatestereillä ei pääse moottorin tietoihin. Tuossa suositeltava laite https://www.aliexpress.com/item/32845287569.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.d1035067mi7hTa&algo_pvid=f99f2623-cf02-4926-9772-1f7ae7bd2d55&algo_expid=f99f2623-cf02-4926-9772-1f7ae7bd2d55-4&btsid=0ab6fb8815884875222097800e1d0f&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_,searchweb201603_, saa myös mustana https://www.youtube.com/watch?v=KdvnPC204zU

Vastaava pikatsekkauslaite toimi Android soittimessa bluetoohtin kautta Torque appsilla. Puhelimeen siis tilattava bt-versio. Toimii myös PC:ssä, mutta sitten Peugeotin diagbox on paras.

- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Timppa71

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 340
  • Peugeot 508, Citroen C3, Peugeot 206
...nehän ei kuulemma tykkää muutaman metrin siirtelyistä,onko kokemuksia?

Tuo pätee vain aivan kylmälle moottorille ja aiheuttaa sen että konetta ei saa käynnistettyä. Kun moottorin vain saa käynnistymään niin se kyllä toimii normaalisti, eli sinun vika on jossain muualla.

Ja noin yleisesti ottaen, vikakoodit on luotu siksi, että ne helpottavat vian etsintää. Jos ne vain kuitataan pois, ottamatta niitä ylös, niin vian haku menee kyllä arvailuksi.

ROHEE

  • Vieras
Kiitos vastauksista.ritetään nyt kaikki konstit.

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 445
  • 79000km / elokuu 2019
Kerrotko vielä missä päin maailmaa liikut autolla niin joku lähellä oleva saattaisi auttaa koodien luvussa.
Auto: 2015 508 SW Allure 2.0 BlueHDI 180 automaatti, 08/2023 190tkm
Menneet: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831, 405tkm), 406GW 1.8 16V -97 (190tkm), 309 GR 1.6/92hv -89 (200tkm), 309 1.3 Profil -86 (160tkm?).
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

ROHEE

  • Vieras
Ajellut ympäri hämettä n. 500km, taas ei oireile mitenkään, vaikea on koodeja lukea kun ei vika päällä. Ainoastaan herjaa palanutta takasumu valoa, mikä kuitenkin toimii.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 875
  • 407 3.0 V6 Sport
Maadoitukseen lisäjohdin. Katkaise pistokkeesta keltavihreä johto, liitä siihen 1.5 mm2 johto ja pulttaa se läpipultilla tähtialusruuvilla valon metalliseen runkoon. Tee molempiin valoihin.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -