No niin jonkun aikaa ajeltu menemään ja nyt ovat koodit pysyneet poissa. Eilen sain asenneltua uuden (käytetyn) ilmanputsarikotelon paikoilleen pienen säätämisen jälkeen. Ebaysta tilattu koppa oli nimittäin tiputettu lattialle ja kuvissa ei näkynyt, että takaosassa oli kiinnikemurtumia. Tein asiassa reklamaation ja sain rahat takaisin kopasta kokonaan, joka on yleinen käytänne ebayssa, jos havaitset jotain vikaa mitä ei ole tuotteen kuvauksessa ilmoitettu myydessä. Aattelin, että kokeillaan nyt josko saisin sen korjattu kestävästi, kun ei kerran mitään maksanut paitsi vaivaa korjata. Muovilaatu on sellaista, että sen liimaaminen ei oikein toiminut kestävästi ainakaan pikaliimalla, mutta juotoskolvilla kun "hitsasin", niin sain korjailtua. Kopasta piti korjata murtuma toisesta kannen kiinnityslenkistä ja äänisuojan kannake siitä puuttui kokonaan. Sahasin kyseisen kannakkeen vanhasta kopasta ja käytin murtunutta kannakkeenjämää täyteaineena korjauksessa ja jämpti siitä tuli taas. Uuden kopan osalta tsekkasin, että kiinnityspisteet oli priimaa, mutta takapuslat olivat kuluneet samaan tyyliin kuin ne nyt tuppaavat kulumaan. Kuluma oli kuitenkin hyvin minimalistista. Olin ostanut vanhaan koppaan pari uutta puslaa, joten ne lykkäsin paikoilleen uudelleenasentaessa takaosaan. Ebaysta tilatun kopan etupuslat olivat vielä aivan käyttökunnossa, mutta laitoin silti butyylinauhaa kaikkiin pisteisiin vähentämään tärinää/kulumista. Korjasin kopan ihan vain siksi, että siinä oli ne kiinnityspisteet vielä ehjänä ja samalla sain ilmantuloputken kiinni ilman patentteja, kun omastani toinen kiinnityshahlo oli rikottu putsarikopasta jossain vaiheessa historiaa. Kopasta tein sen verran huomioita, että vasemmanpuoleiset kiinnikepisteet ovat uutuuttaankin soikeita toleransseja varten ja oikeanpuoleiset ns. kiinteänä eli täysin pyöreät reiät.