Nyt kävin merkkihuollossa. Tässä kuitissa oleva selitys vioista (omin sanoin):
P15A4 (moottorin öljypaineen säätely ohjaus - virtapiirikatkos): Haamukoodi
P15B3 (Polttoaineen lisäainejärjestelmä - laskettu lisäaitetaso alle vähimmäisarvon). Eolys-säiliö oli hiljan täytetty paikallisella, ei-merkkikorjaamolla, mutta asetusten koodaus ei ollut onnistunut. Nyt ilmoitettiin autolle, että eolys-täyttö Ok.
Olis myös P2202 (NOx-anturin lämmitys) ja tilattiin jo uusi anturikin, mutta onneksi sitä ei (ainakaan vielä) tarvinnut vaihtaa (osan hinta muistaakseni yli 300 €).
Vikakoodien lukeminen ja niiden nollaus- ym. työ maksoivat 74 €. Sitä en tiedä, päivitettiinkö ohjelmisto (kuten edellä EFL kirjoitti) P15A4:n takia, mutta vikakoodit ovat poissa. Toisaalta turha käynti, toisaalta helpotti, kun ei tarvinnut maksaa satasia, kuten aluksi pelkäsin. Olisivat vain saaneet onnistua paikallisella korjaamolla eolys-täytön jälkeen asetusten koodauksessa, niin olisi ehkä tämäkin reissu jäänyt tekemättä. Hyvää palvelua sain kyllä merkkikorjaamolla.