« Vastaus #11 : 15.01.2022, 17:01:50 »
Menee jo OT:ksi, mutta lasinpesurin pumpun vaihto oli vaihteeksi harvinaisen simppeli juttu. Oikea etunurkka ylös. Pyörä pois, sisälokarin etupäästä kaksi Torx20 ruuvia irti ja kaksi muovikiinniettä pois. Sisälokarin taivuttelee sen verran auki että pumppu ja säiliö tulee näkyviin. Loput lähtee kutakuinkin ilman ruuvailuja. Sähköjohdon liitin irti. Sen voi tilapäisesti kytkeä uuteen pumppuun ja kokeilla pesua kertaalleen niin kuulee että toimii. Sit vanhan pumpun voi väännellä irti ruuvarilla säiliöstä. Vedet tulee pois joten ehkä vati nurkan alle. Kun pumppu roikkuu letkujen varassa, ne voi vaihtaa uuteen pumppuun yksi kerrallaan että menee oikein päin.
Sähköliittimen resistanssimittaus vanhalle pumpulle näytti noin 2500 ohmia. Huvikseni Dremelöin vanhan pumpun auki puolesta välistä. Kosteutta ja ruostetta moottorissakin, ei vettä paljoa. Näytti että keskisaumassa irvistää joten joko valmistusvika tai iän myötä irronnut. Ehkä siitä vuotanut 6v ja 150tkm aikana?
« Viimeksi muokattu: 15.01.2022, 17:25:37 kirjoittanut vpera »
Kirjattu
Auto: 2015 508 SW Allure 2.0 BlueHDI 180 automaatti, 08/2023 190tkm
Menneet: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831, 405tkm), 406GW 1.8 16V -97 (190tkm), 309 GR 1.6/92hv -89 (200tkm), 309 1.3 Profil -86 (160tkm?).
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207