Hei.
Onko mittari "pimeänä" vai heilahtaako se virrat päälle laittaessa niin, että se yrittää kertoa oikeasti anturin arvelevan moottorin olevan kylmä? Kylmänä moottorin ohjaus periaatteessa alkaa syöttää rikkaampaa seosta, eli käymään, kuin rikastin/ryyppy olisi päällä ja savuttamaan. Oliko mittaritaulussa muuta erikoista ja yrititkö käynnistää niin, että painoit samalla kaasua. Paraniko tilanne hetkellisesti, kun kone oli taas kylmä, eli tarvitsi oikeastikin rikkaampaa seosta?
Lämpöanturin kuollessa luulisin autolla pääsevän "ontuen kotiin". Usein tuollainen on/off johtuu esimerkiksi kampiakselin asentotunnistimesta, joka noin yllättäen vain pätkäisee koneen pois päältä ja jotenkin maagisesti korjaantuu hetkeksi -- ei kuitenkaan korjaudu oikeasti pitkäksi aikaa - juuri, kuten kuvasit.
Voisiko toisaalta vika olla siinä, että autosta karkaa sähköt samalla jostakin muualta, kuin tuolta lämpömittarilta ja se "muu" aiheuttaisi tuon auton sammumisen?
Pohtii, Jukka P.