Iltapäivällä autoa hakiessa vielä juttelin tuolla huollossa ja pyysin että josko voisivat kuitenkin kysäistä asiaa maahantuojalta ja laittaa nuo kuvat liitteenä. Lupasi kysäistä, pitää tässä päivän parin sisään varmistaa että tekikö näin. Luulisi että voisivat hieman tulla vastaan jo nyt, kun näkee ettei hihna kestä vaihtoväliä. Varsinkin kun ilmeisesti joutuvat kustantamaan kokonaan isomman rempan kun se lopulta murenee. Itse kun tuon hihnan kuntoa olen katsonut, niin yleensä ennen seuraavaa ajoa, tai ajon jälkeen. Kyllä se hihna yleensä aina hieman eri kohtaan pysähtyy joten usein kun katsoo, niin tulee liki koko hihna jollain aikavälillä käytyä läpi

Öljykorkki saa nyt hieman enemmän auki-kiinni jumppaa kuin normaalisti, toivottavasti kestää sen.

Emäntä tuolla etupäässä ajelee. Yksi skenaario on että irronnut muju tukkii alipainepumpun öljykanavan ja jarrut katoaa. Moisia on kuulemma sattunut, huollossa itse kertoivat. Ei kuulosta kovin turvalliselta, mutta ilmeisesti tämä kuitenkin vaaditaan ennen kuin maahantuoja/tehdas tekee mitään... Aika uskomatonta itse asiassa, tuossahan vaarannetaan muidenkin tiellä liikkuvien turvallisuus. Pitää opetella vaimon kanssa jonkinlaisia hallittuja käsijarruhidastuksia.
Kun asiaan sisältyy tällainen selkeä henkilöriski (jarrut menee) ja hihnojen nopeampi kuluminen ja murenenminen on kuitenkin tiedossa, niin eikö huolloissa pitäisi nimenomaan seurata hihnan kuntoa ja pro-aktiivisesti se vaihtaa ennen kuin mureneminen pääsee tapahtumaan? Tässä nyt altistetaan suotta käyttäjät hengenvaaraan. Tosin saahan sen hihnan vaihdattaa itse vaikka kerran kuussa, mutta pitäisihän sen kestää valmistajan ilmoittaman vaihtovälin tai edes lähelle sitä. Nyt ei kestä kuin n. puolet vaivoin. Ei perus autonkäyttäjä osaa epäillä että ilmoitettu vaihtoväli on näin pahasti pielessä ja tuskin osaa seurata hihnan kuntoa öljykorkin kautta jos ei itse koskaan öljyjä vaihda tms.