Kaasutinmoottorillakin varustetuissa autoissa on kampiakselin asentotunnistin (YKK-anturi, yläkuolokohta-anturi), jota käytetään vain Peugeotin merkkikohtaisen testerin kanssa sytytyshetkeä ajoitettaessa ja jolla ei siis ole vaikutusta auton moottorin toimintaan. Vaaleanruskean irtonaisen kolminapaisen diagnostiikkaliittimen paikka on venttiilikoneiston kannen päällä ja sen harmaalla muovilla suojattu johto on kiinnitetty pulttien yhteydessä oleviin kiinnikkeisiin sekä moottoriöljyn mittatikun putkeen virranjakajan paikkeille (siteellä). Anturi kiinnittyy yhdellä pultilla lohkoon vauhtipyörän yläpuolelle suunnilleen samaan linjaan vaihdevivun kanssa.
Klikkaa kuvaa nähdäksesi suurennoksen.
Huomaa myös toisessa kuvassa näkyvä varsinaisen kampiakselin asentotunnistimen tyhjänä oleva paikka, jota käytetään joissakin polttoaineensuihkutuksella varustetuissa autoissa.
Kuvat ovat autosta 1989 309 1,6 XL Look (XU52C, B2B, Solex 34/34 Z1 -kaasutin).