Ongelma:
Auto: 1990 405 1,6 GLX (15 BBD2).
Mulla alkaa nyt vähitellen olla 12 vuotta huilannut 405 siinä kunnossa, että katsastus on lähellä. Autossa paloi vianmäärittelyvalo ja löysinkin ohjeet vikakoodien lukuun. Vilkkukoodit antoi tulokseksi 13 ja 33 eli imuilman lämpöanturi ja MAP-anturi. Osat tilaukseen maailmalta ja odottelu. 13 eli imulämmön vika poistui anturin vaihdolla, mutta koodi 33 MAP-anturin vika jäi päälle anturin vaihdon jälkeenkin. Kylmänä auto ei tahdo oikein käydä tyhjäkäyntiä, eli jotain hämminkiä siellä vielä on. Mutta mitä?
Yksi vaihtoehto olisi, että ajamalla kunnolla lämpimäksi alkaisikin toimia, mutta kun edellinen katsastus on vuodelta 2007, niin se on vähän riskaabelia.
Eli koodi päällä ja koodin ilmoittama vikakohde vaihdettu uuteen.
Ratkaisu:
No niin. Siellähän oli johtimet irti liittimestä. Vielä kun keksin niille oikean järjestyksen, niin saattaa alkaa toimia.
Ongelma on nyt ratkaistu. En olisi hoksannut alkaa mittailemaan liitintä jos Coyote ei olisi neuvonut. Kolmesta johdosta ei ollut vaikea arvata mikä menee mihinkin, arvasin virran menevän a:han. Auto toimii nyt moottorin osalta hyvin, tosin yli kymmenen vuotta seisseessä autossa jotain pientä vielä on muuallakin. Johtojen järjestys siis punainen-valkoinen-vihreä ja niin että kolmion mallisen anturin kanta osoittaa ylöspäin. K-valo sammui samantien käynnistyksen jälkeen.