Minulla on nyt Peugeot 508 1,6 Bluehdi, vuosimallia 2016. Sain syksyllä 2021 kampanjakutsun KLZ, jossa vaihdettiin jakohihna maahantuojan laskuun, moottorin ajoitukseen liittyen. Kilometrejä oli noin 120 000 silloin. Nyt olen ostamassa Peugeot 3008 1,6 Bluehdi 120 hv autoa, vuosimalli 2017. Autolla ajettu n 140 000 km. Jakohihnaa ei käsittääkseni ole vaihdettu. Tähän liittyen muutama kysymys;
* Traficomin kampanjatietojen mukaan ko kampanja KLZ ((moottorin ajoitus) olisi edelleen voimassa. Mitähän moottoreita ja vuosimalleja kampanja koskee, koskisiko se myös tuota autoa jota olen ostamassa?
Jos syötän Vin-koodin Peugeotin sivuilla se ei anna mitään takaisinkutsutietoa. Mistä muualta asian voi tarkistaa, Peugeotin merkkihuollostako?
* onkohan tuo nykyisen autoni moottori sama kuin mitä olen ostamassa eli 508 bluehdi 1,6 vm 2016 ja 3008 bluehdi 1,6 vm 2017
* mikä mahtaa olla jakohihnan vaihdon suositeltu vaihtoväli? Tätä tietoa ei tahdo löytyä kirjallisesti mistään, ei ainakaan ohjekirjasta. Huhupuheena muistan kuulleeni että se olisi joko 5 vuotta tai 120 000 km.
Kiitos avusta etukäteen!