Potilas siis 407 2008 2.0 SW Manuaali. Iän mukanaan tuomalla arkuudella tiedustelen kokemusasiantuntijoilta näin etukäteen. Autossa vikana: vasen lähivalo ei toimi, lamppu vaihdettu, sähköä ei tule liittimeen ja siinä riviliittimessä, joka on lähimpänä lamppua, siinä on eri jännitteet ja joku jopa pimeänä, kun verrattiin ehjän puolen liittimeen. Päädyttiin siihen, että tilasin uuden, mutta käytetyn BSM-sulakerasian. Rasia tulikin jo, mutta tallille ei vielä päästy sitä vaihtamaan. Kysymys olikin, että onko muuta, kuin irroittaa akunkenkä ja vaihtaa, eikä vaadi mitään merkkikohtaista opettamista testereillä?
Toinen vamma on vikakoodi: "P1644 Kick down-katkaisin - oikosulku plusnapaan, tai avoin virtapiiri - jatkuva" Limiitti ei toimi, mutta cruise toimii. Omalla päättelyllä päädyttiin, että kaasupolkimen asentotunnistin ei toimisi, joka siis lienee siinä kaasupoljinpaketissa. Tilasin taas uuden/käytetyn osan, joka vaihdetaan samalla tallikäynnillä viikonloppuna. Kysymys: Pitääkö tämä uusvanha poljin sopeuttaa merkkilaitteiila/merkkikorjaamolla. Samalla käytän tilaisuuden kysyä mahdollisia 407 harrastajia, jotka maksua vastaan voisi korjata toistenkin autoa täällä Tampereella, tai yleensä Pirkanmaalla.