Auto: 1997 306 2,0 GTI-6 (2. mallisarja, 3-ovinen, XU10J4RS, RFS, BE3/6, DAM 7485/07.05.1997, ABS, automaatti-ilmastointi, edessä ja takana levyjarrut).
Jarruvoimat kilonewtoneina (kN).
1. Edessä 2,2/2,5, takana 1,3/1,3 ja käsijarru 0,8/1,2.
2. Edessä 2,1/2,2, takana 1,5/1,6 ja käsijarru 0,8/1,3.
3. Edessä 2,7/3,1, takana 1,6/1,7 ja käsijarru 1,0/1,7.
4. Edessä 2,8/2,9, takana 1,4/1,4 ja käsijarru 1,4/1,4.
5. Edessä 2,4/2,5, takana 1,4/1,3 ja käsijarru 1,2/1,4.
6. Edessä 2,0/2,0, takana 0,9/0,8 ja käsijarru 0,8/1,0.
7. Edessä 2,2/2,4, takana 1,1/1,0 ja käsijarru 0,3/1,3.
8. Edessä 2,0/2,4, takana 1,0/1,0 ja käsijarru 1,1/1,0.
9. Edessä 2,5/2,7, takana 1,4/1,5 ja käsijarru 1,4/1,2.
5. tapauksessa sekä eteen että taakse oli vaihdettu uudet jarrulevyt ja -palat ennen mittausta.
6. tapauksessa auto seissyt tallissa vuoden verran ajamatta käsijarru päällä. Ennen mittausta etujarrusatulat hiekkapuhallettu ja maalattu sekä uusittu niihin tiivisteet sekä liukutapit. Myös etujarruletkut uusittu ja jarrunesteet vaihdettu. Takajarrut ja käsijarru herkistelty vain ajamalla. Aiemmista mittauskerroista poiketen autossa oli alla talvirenkaat. Mittausrullat olivat sateesta märät ja liukkaat, joten sen vuoksi lukemat jäivät tällä kertaa aiempaa alhaisemmaksi. Käsijarrukahvan sai vetää kokonaan ylös ennen kuin käsijarru vaikutti riittävän tehokkaasti. Toinen käsijarruvaijeri oli kuorestaan rikki, muttei kuitenkaan jumittanut.
7. tapauksessa vasen käsijarruvaijeri oli osittain jumissa ja monin paikoin kuorestaan aivan rikki.
8. tapauksessa autoon vaihdettiin juuri ennen mittausta käsijarruvaijerit, takajarrusatulat ja takajarrupalat.
9. tapauksessa autoon ei ollut tehty muutoksia edellisen mittauksen jälkeen.