Jos häiriövaloja ei syttynyt, niin öljynpaineet ovat olleet vielä riittävän korkealla. Heti kun öljypumppu nappaa ilmaa, niin öljynpaine laskee, jolloin merkkivalo kojelaudassa syttyy.
Vähillä öljyillä ajaminen (siis ilman että nappaa vielä ilmaa) nostaa öljyn lämpötilan varsin nopeasti, koska se ei ehdi jäähtyä öljypohjassa vaan imetään heti uudelleen kiertoon. Myös ylikuumentuneen oljyn seurauksena paine laskee ja merkkivalo syttyy.
Ennustaisin että näin talvella tuota ylikuumentumistakaan ei ehtinyt tapahtua, joten sen jälkeen kun vaihdat moottoriisi uudet öljyt niin ei ole mitään hätää. Onneksi havaisitte vuodon ajoissa.
Voiteluaineen puuttumisen seuraukset näkyy heti. Metalli kuluu tai vaihtaa paikkaa samointein eikä vasta viikonpäästä.