Kirjoittaja Aihe: 308 - Tehottomuus ja virheilmoitus "Engine fault, Repair needed" (EB)  (Luettu 75731 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

masiina

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 528
Paljon on tullut kilometrejä kyseisten jo tehtyjen toimenpiteiden jälkeen?     
Ajossa: 508 RXH Hybrid4 HDi AWD -13
Ex: 508 sw 2.0 HDi A Allure (120kw) -12
Ex: 407 sw 2.2 120kw (EW12J4)  Executive -06

CJ

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 62
4-5 tkm viime elo-syyskuusta. Tähän lankaan kirjoitellut, joten ne löytyvät tuolta alkupäästä.
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Sport -19
Ex-PSA:
308 SW PureTech Allure Edition Automaatti -16, lunastettu
Citroën C3 VTi68 Confort -14
Citroën Xsara Picasso 2.0 A Exclusive -03

batsii

  • Vieras
Mun käsityksen mukaan vemttiilien puhdistus pitäisi ehdottomasti tehdä samalla laakilla kun moottorin ohjaussoftan päivitys, noin niinku tehtaan ohjeen mukaan, tiedä sitte...

Puretech 2014 1.2 THP 135tkm.

Minkähintainen on homma? Takuut menny. Ei ole putsattu kertaakaan. Monenmoista ongelmaa ollut viime vuoden puolella. Jakohihnan vaihto meni takuisiin. Samalla vaihdettiin alipainepumppu ja VVT solenoidit putsattiin yms. Juurikin sen hihnasta irronneen kumiputun takia. Meno oli melko surkeaa kiihdytyksissä ja tyhjäkäynti ontui. 11/18 tehtiin se softapäivitys ja auto rupes kiihtyyn ja kulkeen aikas hienosti. Tyhjäkäynti edelleen hieman ontuva. Polttoaineen kulutus n. 8.5 - 9 L yhdistetty. Heh, pikkusen liikaa. Viimeisen 3000 km aikana vaihdettu molemmat lambdat, tulpat, puolat, suuttimet ja VVT solenoidit molemmin puolin!! Heittää vikakoodia P2271 (Sensor Signal Stuck Rich Bank 1 Sensor 2). Sitä nyt seurannut. Koodin poistanut viisi kertaa ja tullut aina uudelleen samassa tilanteessa eli kun laskettelee moottorijarrutuksella pitempää mäkeä. Kertoisko se jostain. Veikkaisin että imuventtiilit tuhdissa karstassa. Ton verran km, eikä ole putsattu ja GDI mylly. Löytyskö vinkkejä mihin kannattaisi Pirkanmaalla viedä putsaukseen?

CJ

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 62
Hain viime torstaina auton Salosta korjaamolta ja tänään maanantaina hinurilla taas Länsi-Auto Vantaalle.
Uskomatonta...
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Sport -19
Ex-PSA:
308 SW PureTech Allure Edition Automaatti -16, lunastettu
Citroën C3 VTi68 Confort -14
Citroën Xsara Picasso 2.0 A Exclusive -03

Nemo

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 614
Mitäs tuolla PP-Auto Salossa autolle oli tehty ?
Peugeot 308 ll SW Allure Puretech 130 EAT8 -18
Entiset:
Peugeot 308 II SW Allure Puretech 130 EAT6 -17 Facelift
Peugeot 308 SW 120 VTi -09
Peugeot 307 1.6 SW -04

Tuplis

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 66
Auto: 2014 308 1,2 Puretech 130 (112 000 km).

Liityttävä joukon jatkoksi kun tänään syttyi vikavalo, ja sammui myös valohoidolla.

Mitään oireita ei ajossa kuulemma tuntunut.

Torstaina diagnoosiin ja JFA-päivitykseen. Pitäiskö samalla katsella vaihdokkia 😁

CJ

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 62
Mitäs tuolla PP-Auto Salossa autolle oli tehty ?

PP-autossa poistivat karstat imukanavasta ja vaihtoivat jakohihnan. Länsi-Autosta soittivat tänään ja kuulemma öljypumpun magneettiventtiili oli mennyt. Osa saapuu huomenna, joten saanen sen auton takaisin illaksi.
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Sport -19
Ex-PSA:
308 SW PureTech Allure Edition Automaatti -16, lunastettu
Citroën C3 VTi68 Confort -14
Citroën Xsara Picasso 2.0 A Exclusive -03

JuRy

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 150
Montako kertaa on auto ollut korjaamolla moottorin takia?

CJ

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 62
Laskujeni mukaan 7 krt. Lisäksi 2 krt huollettu.
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Sport -19
Ex-PSA:
308 SW PureTech Allure Edition Automaatti -16, lunastettu
Citroën C3 VTi68 Confort -14
Citroën Xsara Picasso 2.0 A Exclusive -03

Nemo

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 614
Edellinen autoni 308 automaatti vedätti juristen kuutosella sellaisissa tilanteissa, kun 3008 vaihtaa jo viitoselle. Suosittelen 308:n sport-asennon käyttöä mahdollisimman paljon. Käytän sporttia tässä 3008:ssakin. Hyvin pelaa ja kulkee  8)

Olen nyt pari tankillista tankannut Teboilin 99 oktaanista bensaa. Niissä tilanteissa missä 95:llä automaatti jurnutti kutosella eli loiva ylämäki ja n.80kmh nopeus ja pintakaasulla niin 99 bensalla ei tunnu jurnuttavan ihan samassa paikassa samalla nopeudella. Tosin nyt on nastat alla ja luminen Kehä1 joten voi sekin vaimentaa mutta näppituntuma tuo. Kohtana kehä1 länteen Pirkkolan kohdalla.

Ps. tosin en ole ihan varma onko tähän jotain softapäivitystä tullut juuri tuohon väliin kun auto kävi Länsiautossa pissapojan vuodon takia huollossa.
Peugeot 308 ll SW Allure Puretech 130 EAT8 -18
Entiset:
Peugeot 308 II SW Allure Puretech 130 EAT6 -17 Facelift
Peugeot 308 SW 120 VTi -09
Peugeot 307 1.6 SW -04

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 148
  • Kuolema kuittaa univelat...
Tossa kun juttelin merkkikorjaamon edustajan kanssa muista asioista tuli puheeksi miten nyt on tullu tpuretecheja venttiilien puhdistukseen, viime kesänä niitä tuli useampi viikossa, nyt ei kuulemma enää tule yhtään. Oman 308n  toinen käynti johtui puhtaasti sytytystulpan väärästä lämpöarvosta = väärä tulppa ei voi kestää. Toinen tapaus pystyttiin sitomaan sitten nesteen bensaan, sitä kun oli tankattu kuittien mukaan sopivasti ennen vikavalon syttymistä.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

tmex

  • Vieras
Nesteen bensassa oli aikoinaan liikaa suolaa ja se polttoaineen suihkutusjärjestelmän suuttimille haitallista? Kontroilloiko Neste vieläkään suolan määrää bensiineissään?

Anders

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 20
Mulle tuli ainakin postissa oikee nesteen lahjakortti 50€ ja pahoittelut ongelmista, mitä polttoaine on aiheuttanut, nyt vika korjattu blaa blaa..

Ei viidelläkympillä ny ihan uusia hermoja saanu, kun hötäkässä meinas mennä, mutta olihan sekin nyt jotain ;)

eugen7

  • Vieras
Taas tuli otsikon mukainen vikailmoitus mikä hävisi itsestään pysähdyksen ja pikku ajon jälkeen. Ainakin neljäs kerta vuoden sisään  >:(

Tänään oli vuosihuolto missä mainitsin asiasta ja auto karstan putsaukseen taas kerran kun vikakoodi oli löydettävissä. Tekevät vain saman puhdistuksen mitä aikaisemmin ja suuttimiakin on vaihdettu edellisellä kerralla. Huolto vasta parin viikon päästä, mutta ajaa voi kun tehottomuuttaa ei juurikaan ole.

V...tuttaa tämä Pösön vakio-ongelmat mitä eivät osaa korjata eli tehtaan suosituksen mukaan menevät ...

pala-85

  • Vieras
Terve taas...

Auto kävi fiksus liikkeen huollossa tänään ja joku 10km ilman ongelmia. Iltapäivällä piti lähteä liikkeelle ja 30metrin päästä engine faultti ja vikavalo, myös alkoi täristää ja tehottomuus, mutta pihaan asti pääsin takaisin. Huollossa öljyt, tulpat ja jarrunesteet yms.

Kone vaihdettiin 3000km sitten tehdaskunnostettuun. Huolto ei puhelimessa osannut sanoa mitään. Mikähän nyt mahtoi mennä?..