Kirjoittaja Aihe: 306 - Pakoputkisto  (Luettu 5940 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jere rantonen

  • Vieras
306 - Pakoputkisto
« : 18.11.2009, 23:10:40 »
Auto: 1997 306 GTI-6 2,0.

Voiskohan joku kaivella ja laittaa linkkii millai toi peugeot 306 gti 6 putki on. Eli esim detali run sivuilta pelkkä räjäytyskuva.


jere rantonen

  • Vieras
Vs: 306 - Pakoputkisto
« Vastaus #2 : 19.11.2009, 10:40:18 »
jees kiitoksia tonhan tekeekin tossa pihalla kun pitäs katilta taakke vaihtaa putki.On sen verran rujo ääni tommosessa supersprintin takapöntössa.

jere rantonen

  • Vieras
Vs: 306 - Pakoputkisto
« Vastaus #3 : 09.12.2009, 17:37:55 »
Nyt on putki vaihdettu mutta nyt vuotaa jostai eestä korjaamo sanos et ois pakosatsi halki.En ny oikeen usko tohon kun se pörinä pienenee ku lämpiää.Ja pahiten pörisee ku painaa kaasua.Aika jännä sillee et toi ei nyi eikä mitää.Millasia oireita aiheuttaa jos peltisatsi halki.Mitä pitäs kattoo ja vaihtaa.yks erikoisuus on et ku putkee nostaa ylöspäin ni pörinä loppuu kanssa.

AS16

  • Vieras
Vs: 306 - Pakoputkisto
« Vastaus #4 : 10.12.2009, 07:32:19 »
Jos se pakosarja vuotaa niin sekoittaa välittömästi sen Lamdan/ECU:n toiminnan ja selittää myöskin sinun toisen aiheesi hyytymisestä

antsu

  • Vieras
Vs: 306 - Pakoputkisto
« Vastaus #5 : 10.12.2009, 11:46:35 »
Nyt on putki vaihdettu mutta nyt vuotaa jostai eestä korjaamo sanos et ois pakosatsi halki.En ny oikeen usko tohon kun se pörinä pienenee ku lämpiää.Ja pahiten pörisee ku painaa kaasua.Aika jännä sillee et toi ei nyi eikä mitää.Millasia oireita aiheuttaa jos peltisatsi halki.Mitä pitäs kattoo ja vaihtaa.yks erikoisuus on et ku putkee nostaa ylöspäin ni pörinä loppuu kanssa.

Peltisarjan pystyy vaurion laadusta riippuen hitsaamaan. Joissakin autoissa ja joissakin tapauksissa jopa ilman irroitusta :D

jere rantonen

  • Vieras
Vs: 306 - Pakoputkisto
« Vastaus #6 : 12.12.2009, 18:54:04 »
On se kumma et vikavalot ei pala ja ongelma kestää noin 1 sekunnin sillo tuntuu hyytyvän ja röpöttävän eli ei vastaa kaasuu

AS16

  • Vieras
Vs: 306 - Pakoputkisto
« Vastaus #7 : 13.12.2009, 07:32:24 »
On se kumma et vikavalot ei pala ja ongelma kestää noin 1 sekunnin sillo tuntuu hyytyvän ja röpöttävän eli ei vastaa kaasuu

Juuri noinhan se tekee sen!
Kokemusta asiasta oman S16:n käyttäytymisestä kun vuosi siitä pakosarjan ja downpipen liitoksesta.

jere rantonen

  • Vieras
Vs: 306 - Pakoputkisto
« Vastaus #8 : 14.12.2009, 15:03:09 »
Aattelin nyt vaihtaa sen downpipen ja katin välisen liitoksen osat jo hyllys.Näyttää melko ruosteiselta ne jouset ja pultit tiiä sit koska vaihettu ne laskin ton katti putken ajattelemattomasti roikkuu ton liitoksen varaa ku vaihoin putkee.kiitos vinkeistä laskispa tuo pakkanen nopeesti.

sshadow

  • Vieras
Vs: 306 - Pakoputkisto
« Vastaus #9 : 29.01.2011, 13:06:51 »
Auto: 1997 306 1,8 (farmari, 16-ventt.).

Katalysaattorin ja pakosarjan välinen liitos on melko hankalassa paikassa. Rakenne on äkikseltään katsottuna sama kuin edellä mainituissa kuvissa. Hommaan tarvittiin 2 ukkoa, rasvamonttu ja 4 tuntia aikaa. Väliin kyllä mahtui tauko ja kortinpeluuta, mutta eipä tuota urakalla tehty.

Avaa pakosarjan päällä olevan lämpöpellin ruuvit. Ylettää ja näkee hyvin makaamalla koneen päällä. Ihme jos kaikki lähtee irti katkeamatta. Pelti ei tahdo mahtua tulemaan pois kolostaan, mutta riittää kun sitä voi siirrellä puolelta toiselle jotta käsi mahtuu pitelemään pulttia.

Nyt mahtuu avustaja pitelemään etulaipan pulttia lenkkiavaimella paikoillaan kun alakautta avataan mutteri. Läpipultti on kyseessä, eli pyörisi siis vapaasti ilman pitelijää. Alakautta onnistuu hyvin 10 mm hylsyllä, jonka perään 150 mm jatko, niveljatko ja pitkäjatko, sit onkin räikällä nopeata pyöritellä mutteria auki. Toinen käsi mahtuu just pitelemään nivelestä ettei mutteri nylväänny. Otetaan lambda-anturi varovasti irti ja irrotetaan etuputken ja väliputken liitos. Katti saadaan nyt pyöräytettyä pois.

Napsautetaan vanhat pulttien holkit irti ja nitkutetaan vanha metallinen tiivisterengas irti vaikka puukolla. Kasaus päivastaisessa järjestyksessä uusilla osilla, asennustahnaa tietty väliputken ja katin liitokseen.