Auto: 1997 306 1,8 (farmari, 16-ventt.).
Katalysaattorin ja pakosarjan välinen liitos on melko hankalassa paikassa. Rakenne on äkikseltään katsottuna sama kuin edellä mainituissa kuvissa. Hommaan tarvittiin 2 ukkoa, rasvamonttu ja 4 tuntia aikaa. Väliin kyllä mahtui tauko ja kortinpeluuta, mutta eipä tuota urakalla tehty.
Avaa pakosarjan päällä olevan lämpöpellin ruuvit. Ylettää ja näkee hyvin makaamalla koneen päällä. Ihme jos kaikki lähtee irti katkeamatta. Pelti ei tahdo mahtua tulemaan pois kolostaan, mutta riittää kun sitä voi siirrellä puolelta toiselle jotta käsi mahtuu pitelemään pulttia.
Nyt mahtuu avustaja pitelemään etulaipan pulttia lenkkiavaimella paikoillaan kun alakautta avataan mutteri. Läpipultti on kyseessä, eli pyörisi siis vapaasti ilman pitelijää. Alakautta onnistuu hyvin 10 mm hylsyllä, jonka perään 150 mm jatko, niveljatko ja pitkäjatko, sit onkin räikällä nopeata pyöritellä mutteria auki. Toinen käsi mahtuu just pitelemään nivelestä ettei mutteri nylväänny. Otetaan lambda-anturi varovasti irti ja irrotetaan etuputken ja väliputken liitos. Katti saadaan nyt pyöräytettyä pois.
Napsautetaan vanhat pulttien holkit irti ja nitkutetaan vanha metallinen tiivisterengas irti vaikka puukolla. Kasaus päivastaisessa järjestyksessä uusilla osilla, asennustahnaa tietty väliputken ja katin liitokseen.