Sain autodatan kaavion käsiini. Yksi hyppyjohto puuttui testauksessa sillä tämän mukaan piiri menee näin
- Eculta tulee syöttö kolarinapille
täytyy mitata sen navasta 3 sytytysvirta päällä ollessa mitä tulee
- Tästä se menee polttoainepumpun releelle, ei kärjille vaan kelalle, 7 sisään ja 12 ulos, tähän hyppy jos tarve ja mittauksella varmistus
- Edellisen pinnistä 12 polttoainepumpun sulakkeelle F35 15A ja tästä pumpulle, sekä pumpulta maihin
Tuo kela 7-12 virroittaa samalla
- pinnin 4 kautta EVAP-venttiilin
- pinnin 5 kautta sytytyspuolan josta eculle
- pinnin 6 kautta suuttimet
Kaaviossa on vain yksi outo kohta, tämä oikeanpuoleinen toinen käämi PA-releessä, sitä ei ole kytketty käämin osalta, eli pinnit 3 ja 2 ovat tyhjiä. 11 tulee syöttö akulta kärjille, 9 lähtee eteenpäin kärjiltä eculle. Käämin 10 on liitetty myös eculle mutta ei tuo aiemmin sanomani käämin vastakkaiset 3 ja 2. Erikoista.
Yritetään saada tuolla pumpulle muutakin kuin 3V nyt. Avustan tuttua etänä niin joutuu tässä hieman tekee tällai.
Jos jollain sattuisi olemaan oikeata kaaviota, niin voisiko tarkistaa? Oletan kyllä että autodatan kaavio pitää paikkaansa.
Ihan tämä ei selosta miksi auto ei käynnistynyt aiemmin vaikka pumpulle syötettiin virtaa. Ainoastaan mitä jäi puuttumaan tuon 7-12 hypyn takia oli pumpun virta sekä ennen PA-sulaketta oleva haara joka syöttää F33 läpi lambdalle lämmityksen ja siitä maa eculle mutta tuon ei pitäisi mitenkään vaikuttaa käynnistyvyyteen. Labdan lämmityksen maa menee ecun kautta, ellei tämä ole niin fiksu ettei suostu käynnistymään jos siellä ei mene virtaa. Noh, tutkitaan niin nähdään lisää. EDIT: toisaalta, lambdassa tapahtuu vain lämmitysvastuksen osalta jännitehäviö ja eculle voikin mennä siitä kaksi jännitettä, vaikka 5V verran joka on tarpeellinen.