Kirjoittaja Aihe: 106 - Näppäiltävä ajonesto  (Luettu 5662 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

1peugeot2

  • Vieras
106 - Näppäiltävä ajonesto
« : 10.02.2009, 08:35:03 »
Auto: 1996 106 1,4 XN.

Näppäiltävä ajonesto temppuilee, välillä punainen jää palamaan, mutta käynnistyy silti, välillä ei pala vihreä eikä punainen. Tänään ei reagoinut näppäilyyn lainkaan, mutta onneksi käynnistyi. En halua jäädä tilanteeseen, jossa ei käynnisty enää ollenkaan. Miten näppäimistön kansi aukeaa ja miten saan pois päältä koko laitteen?

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 152
    • http://peugeot505.info
Vs: 106 - Näppäiltävä ajonesto
« Vastaus #1 : 10.02.2009, 09:05:11 »
106:n ajonestoon voi mahdollisesti soveltaa muista malleista tuttuja ohjeita. Hakutermiksi esim. "306 ajonesto" tai "406 ajonesto". Myös 106:ssa ajonestolaitteen saanee pois käytöstä irrottamalla näppäimistölle tulevan johtosarjan liittimen auton käydessä (saattaa riittää, että sytytysvirta on päällä ja koodi syötettynä):

http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=3739.msg45574#msg45574
« Viimeksi muokattu: 12.06.2009, 23:54:02 kirjoittanut Tonilind »
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

Hile

  • Vieras
Vs: 106 - Näppäiltävä ajonesto
« Vastaus #2 : 27.10.2009, 23:01:24 »
Auto: 1996 106 1,1 XL.

Voiko sen sit huoletta jättää siten ettei piuhat ole kiinni? Minua harmittaa just tuo kun ei tahdo muistaa tuota koodia syöttää. Muuten kyllä tuo ajonesto pelaa. Vaan kun on tottunut et hyppää autoon, starttaa ja lähtee ajelee.

1peugeot2

  • Vieras
Vs: 106 - Näppäiltävä ajonesto
« Vastaus #3 : 28.10.2009, 17:01:56 »
Joops , mulla oli samanikäinen ja muuten ihan hyvintoimiva pikkupösö 106 xn vm-96 1,4. Siitä otettiin täältä saadun ohjeen mukaiseseti ajonestonpiuha irti. Ja kaikki pelasi hyvin. Vaihdoin vaan vähän uudempaan ja vähemmän ajettuun Pösöön. Ja tää uudempikin on tietysti 106 1.4 koneella, mut kylläkin ilman näpyteltävää ajonestoa, se on hoidettu avaimeen.

jeeppimies

  • Vieras
Vs: 106 - Näppäiltävä ajonesto
« Vastaus #4 : 04.02.2012, 23:23:29 »
Auto: 1998 106 1,4 (08/1997).

Ostin kauppa kassiksi jobbarilta pikkupösön. Huomasin autossa olevan käynnistyksen estojärjestelmän, jota autojobbari väitti liittyvän stereoihin (vähän huvittuneena kuuntelin). Olen jo lukenut foorumin käynnistyksen estoon liittyvät aiheet, mutta silti jäi pari mielestäni asiallista kysymystä.

- Auto toimii lähtee avaimella käyntiin, käynnistyksen estonäppäimistöllä ei mitään valoja.
- Onkohan joku edellisistä omistajista ottanut sen piuhan irti?
- Vai onko mahdollisesti ohjelmoitu johonkin automaattiseen tilaan, mistä tiedän erottaa?

- Kannattaako minun pitää näppini erossa koko laitteesta, kun se näyttää olevan jotenkin ohitettu (auton historia ok, minulla kaikki auton alkuperäiset paperit , mutta kukaan ei ollut mihinkään kirjoittanut koodia)?

- Voinko ohjelmoida uuden koodin tietämättä edellistä, käyttäen huoltokoodia "1111" (oli mainittu huoltokirjassa ensimmäisen koodin antamisen protokollassa), mutta uuden koodin antamista varten huoltokirjan mukaan pitäisi olla tiedossa edellinen koodi (muutenhan koko systeemi olisi aika turha)?
- Selviänkö pelkästään huoltokoodilla?

- Jos kävelen merkkihuoltoon rekisteriotteen, henkkareiden ja VIN-koodin kanssa, antavatko he maksusta jonkin koodin vai käykö auto muka huoltomiehellä, joka huoltokoodia käyttäen ohjelmoi uuden numeron. josta sitten minua rokotetaan järkyttävällä rahasummalla?

- Mitä ongelmia tiedossa, jos en koske kokolaitteeseen? Jakohihna pitäisi vaihtaa, mutta olisi hyvä tietää tämä koodijuttu ennen sitä?

Benkku

  • Vieras
Vs: 106 - Näppäiltävä ajonesto
« Vastaus #5 : 05.02.2012, 00:48:34 »
Auto lienee teknisesti 98-mallinen. Onko varustettu radiotaajuisella lukituksen ohjauksella?

Mikäli - niin valtuutus on voitu ohjelmoida automaattiseksi, muuten näppäimistö lienee poistettu pelistä ja riski koodin nollaantumiseen (ohjain resetoituu ajonesto tilaan) on olemassa (=akun irroitus, jännitteen putoaminen mm.). Mainintanne ettei näppäimistössä ole (missään vaiheessa ?) valoja, viittaisi tuohon jälkimmäiseen.

Mahdollisesti ohjelmoidulla huollon koodilla, ei voi ohjelmoida uutta käyttökoodia, edellinen koodi oltava tiedossa.
« Viimeksi muokattu: 05.02.2012, 00:52:14 kirjoittanut Benkku »

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 152
    • http://peugeot505.info
Vs: 106 - Näppäiltävä ajonesto
« Vastaus #6 : 06.02.2012, 10:28:49 »
- Jos kävelen merkkihuoltoon rekisteriotteen, henkkareiden ja VIN-koodin kanssa, antavatko he maksusta jonkin koodin vai käykö auto muka huoltomiehellä, joka huoltokoodia käyttäen ohjelmoi uuden numeron, josta sitten minua rokotetaan järkyttävällä rahasummalla?

Olet jo saattanutkin tutustua tähän: http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=38465.0

Yritä selvittää auton aiempi omistaja ja kysy koodia häneltä (ja mahdollisesti sitä, onko laite poistettu käytöstä), koska kukaan muu ei voi koodia tietää, jollei se satu edelleen olemaan sama kuin tehtaalla ohjelmoitu koodi (näppäimistöstä riippuen joko 0001 ja 1111).

Jos ajonestolaite jossain vaiheessa menee itsestään päälle (on mahdollista, vaikka harvinaista), niin koodin saa selvitettyä yrityksessä, joka sellaista palvelua tarjoaa, mutta se ei ole aivan ilmaista:

http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=59560.0
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 152
    • http://peugeot505.info
Vs: 106 - Näppäiltävä ajonesto
« Vastaus #7 : 06.02.2012, 16:57:38 »
Jos ajonesto on poistettu käytöstä irrottamalla näppäimistön johtosarjan liitin, saattaa koodi olla kirjoitettu vaikkapa näppäimistön taustapuolelle teippiin tms.
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info