Auto: 2005 607 2,7 V6 HDi (DT17, automaatti).
Iskipäs tuossa aamulla töihin ajaessa kojelautaan suspension faulty ilmoituksen. No töistä kotiin ajaessa ilmoitusta ei enää sitten ilmaantunutkaan. Ajelin reilun 40 kilsaa sekä AUTO että SPORT asetuksilla ja välillä painelin CHECK nappia, mutta ainoa vikailmoitus mitä tuli oli palaneesta sumuvalosta. Auto toimi ihan normaalisti, enkä huomannut ajossa mitään poikkeavaa, eikä vaimennus tuntunut mitenkään epätavallisen löysältä tai jäykältä. Oisko hullu ajatus, että esim. jonkun iskarin säätötanko, tai säätömoottori olisi ollut jäässä, eikä näin ollen olisi toiminut normaalisti, josta sitten tulisi tämä suspension faulty ilmoitus? Laiskuuttani nimittäin jätin auton yöksi ulos ja se oli aamulla töihin lähtiessä täysin jään peitossa joka puolelta. Jos kosteus on illan aikana tiivistynyt iskunvaimennuksen toiminnan kannalta oleellisiin komponentteihin ja lopulta jäätynyt jumittaen paikkoja?
Olen ymmärtänyt, että iskareiden vaimennusarvoja pystyy seuraamaan ajon aikana OBDII-laitteella? Jos siis esimerkiksi yhden iskarin säätötanko olisi poikki tai säätömoottori hajalla, niin näyttäisikö OBD-laite sitä vaimennusarvoa, johon iskari on jäänyt, vai näyttääkö se sitä, mitä tietokoneen mukaan sen kuuluisi olla?
Nämä AMVAR iskarit on ilmeisen tyyriitä osia. Jos tai kun joskus joutuisi vaihtamaan iskareita, niin käykö tosiaan normaalit iskarit näiden sähkösäätöisten tilalle? Nimittäin eräs korjaaja sanoi suoraan kun auton ostin, että mikäli joutuu joskus iskareita vaihteleen, niin normaali alustan vakio pötkylät tilalle. AMVAR ei kuulemma ole niin hyvä systeemi, että kannattaisi alkaa syytämään suuria summia rahaa siihen. Kehui vielä, että maksaa tonnin etupäähän pari.