Kirjoittaja Aihe: 307 - Ei pysy käynnissä (DV6)  (Luettu 1739 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poko307

  • Vieras
307 - Ei pysy käynnissä (DV6)
« : 17.04.2017, 11:38:02 »
Auto: 2005 307 SW 1,6 HDi.

Vaihdettiin moottori vähempi ajettu paikalleen. Nyt lähtee käyntiin mutta pysyy noin 3 s ja sammuu. Moottori ja sähköpistokkeet huollettiin/puhdisteltiin, uudet dieselit suodattimessa, letkut on kiinni, ei ole ulkoisia vuotoja, akun johdot puhdistettu ja sulakkeita vaihdeltu.

Missähän mahdollisesti vika jota en ole osannut etsiä? Moottorin päällä on käsipumppu.

Kiitos kovasti jos joku osaa neuvoa ja auton saisi toimintakuntoon.

toope

  • Vieras
Vs: 307 - Ei pysy käynnissä (DV6)
« Vastaus #1 : 17.04.2017, 11:48:46 »
Täällä porukoiden autossa 2010 407 1,6 HDi  täsmälleen sama vika. Sammumisen jälkeen pitää noin 30 sekuntia startata, jotta käynnistyisi. Maallikkojärjellä tuntuu, että polttoaine valuisi pois ja pitää pumpata tankilta asti.

Capricorn

  • Vieras
Vs: 307 - Ei pysy käynnissä (DV6)
« Vastaus #2 : 17.04.2017, 13:59:49 »
Pitäs pumpata polttoainelinjat täyteen sillä käsipumpulla. Voi olla että käsilutkun takaisku vuotaa ja valuttaa polttoaineet takaisin tankkiin.

Poko307

  • Vieras
Vs: 307 - Ei pysy käynnissä (DV6)
« Vastaus #3 : 19.04.2017, 09:41:22 »
Ei auttanu asijaa tuollanen että pumppailee ainetta. Taitaa olla henkimaailman juttuja ja vaati tietokoneen sen ohjelman kansa

Poko307

  • Vieras
Vs: 307 - Ei pysy käynnissä (DV6)
« Vastaus #4 : 21.04.2017, 05:10:44 »
Antoi vikakoodin P0238 mitähän mahtanee tarkottaa, mistä ja miten osaa rueta ehtimään onkelmaa?

Vasara

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 463
Vs: 307 - Ei pysy käynnissä (DV6)
« Vastaus #5 : 21.04.2017, 17:06:14 »
Pikaisella googleuksella: "boost pressure sensor shorted to positive" joka voisi kieliä johto- tai anturiongelmasta.

Capricorn

  • Vieras
Vs: 307 - Ei pysy käynnissä (DV6)
« Vastaus #6 : 22.04.2017, 08:44:01 »
Tuo vikakoodi on, että ahdin on ahtanut liikaa.

Poko307

  • Vieras
Vs: 307 - Ei pysy käynnissä (DV6)
« Vastaus #7 : 22.04.2017, 14:48:45 »
Jos ahdin ahtanu liikaa niin olisitko hyvä ja kertoisit miten asian voi korjata kuntoon?

Capricorn

  • Vieras
Vs: 307 - Ei pysy käynnissä (DV6)
« Vastaus #8 : 22.04.2017, 20:58:50 »
Onkohan tuossa alipaineella toimiva järjestelmä? Jos on niin kannattaa tutkia onko vuotoja jossain. Toinen vaihtoehto on ahtopaineenanturi. Jos anturi viallinen niin ei osaa katkaista ohjausta ja ahtaa niin kauan, että ecu katkaisee ja antaa vikakoodin.

Poko307

  • Vieras
Vs: 307 - Ei pysy käynnissä (DV6)
« Vastaus #9 : 23.04.2017, 02:03:30 »
En tiijä vielä noin pitkälle onko.. Ihmettelen kun moottori otettiin irti ja laitettiin toiseen autoon niin yhtäkkiä ei toimi kunnolla. Auto missä moottori oli paikallaan niin sillä ajettiin useempi kilsa ennen irrotusta.. Ainoa vikakoodi minkä antaa on tuo 0238 taisi olla.. Uusin suodatimen ja laittoin tankkiin 10l polttoainettakin ilmattu on mut ei pelaa paremin

Capricorn

  • Vieras
Vs: 307 - Ei pysy käynnissä (DV6)
« Vastaus #10 : 23.04.2017, 13:32:10 »
Tuliko vaihtomoottorin mukana suuttimet ja muut hilkkeet, vai onko vanhasta moottorista? En ole varma siitä, että pitääkö uudet suuttimet koodata eculle. Saatko testeristä pihalle livedataa, niin sais katottua Raili paineen onko normaali.

Poko307

  • Vieras
Vs: 307 - Ei pysy käynnissä (DV6)
« Vastaus #11 : 23.04.2017, 16:08:11 »
Moottori oli lähes täyvellinen..  Ainoa mikä puuttui oli startti moottorista.. Korjaamo missä auto on nyt niin sillä testeri joka ei suomenkielinen eikä saa tulostettua mittään.. Yritän vielä ehtiä vuotoa ilman putsarista tai niistä letkuista.

imaS

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 647
Vs: 307 - Ei pysy käynnissä (DV6)
« Vastaus #12 : 23.04.2017, 18:48:52 »
Voisiko käymättömyys liittyä ajonestoon, onko ecu yms ajonestoon liittyvät osat jo autossa aiemmin paikalla olleet?
405 Mi16x4 -90, 406 Coupé V6 -01

Poko307

  • Vieras
Vs: 307 - Ei pysy käynnissä (DV6)
« Vastaus #13 : 23.04.2017, 18:57:51 »
Autossa oli moottori paikallaan millä ajettiin trailerin päälle sieltä pois ja pajalla sisään halliin.. Sitten teki auto tenät ei lähteny käyntiin ja laiteltiin toinen kone paikalleen jossa nyt tämä oire että lähtee tosi hyvin käyntiin mut sammuu muutaman sekunin päästä.. Korjaamo sanoi että ajonesto on kunnossa eikä lähtis käyntiin jos olisi siinä vika..