Auto: 2001 607 2,2 (automaatti, EW12J4, 223 000 km).
No morjensta. Piti nyt rekisteröityä kun oma 607 kuoli eilen. Kävin naapurissa tankkaamassa ja auton sammutettua kuului tämä tuttu nakutus moottoritilasta jota se on ennenkin tehnyt. Liikkeelle kun pääsin lähtemään, niin ei kone ottanutkaan enään kierroksia. Tyhjäkäynnillä nilkutin kotiin, ja kotipihassa vaihde vapaalla kokeilin, niin ottaa kierroksia hitaahkosti vain 2000:n.
Aikasemmin noin 3/4 kaasunpolkasulla heitti vikatilaan ja kone sammui. Mutta hitaasti kierroksia nostattamalla sai kiertämään nätisti, ja parin rauhallisen ajokerran jälkeen vikailmo hävisi (Engine antipollution system defective). Nakutteli sillontällön sammutuksessa. Luultavasti siis tämä kaasuläppäkotelo vikana, mutta siitä pitikin kysyä. Jos sen vaihtaa itse, niin pitääkö se jotenkin kalibroida, vai asettuuko itse?