Jaa, eipäs lakannutkaan vuoto. Ensin näytti siltä ettei enää vuoda, mutta tänään näkyi oikein vana kun pysähtymisen jälkeen katsoi taakseen.
Mitähän olen tuossa suodattimen vaihdossa tehnyt nyt väärin? Siivosin kotelon ympäristön jne. ennen avaamista ja varoin sotkemasta sisäpuolisia paikkoja kuten täälläkin oli ohjeistettu. Kyseessä on siis sama kotelomalli kuin ensimmäisessä viestissä mainittu ja se täysin pyöreä suodatinmalli ja vuotaa siis myös kotelon rungon ja kannen välistä.
Varmistuksen vuoksi: pitääkö se tiiviste asentaa siihen kanteen (eli sen kierreosan ja sen osan mihin tulee johdot, "väliin") vai siihen rungossa olevan purkin reunukselle? Molempia on kokeiltu ja vaikka tiivisteen laittaa sinne kanteen, niin kantta uudelleen avatessa tiiviste on aina maannut sen kotelon eli rungon reunalla. Onko minulla nyt mennyt joku ura (tai edellä mainittu potero
tms. paikka ohi missä sen tiivisteen oikeasti pitäisi olla? Joka tapauksessa suodattimenavauspannallakin on kokeiltu kiristää niin paljon kuin olen uskaltanut mutta eihän sitä niin paljoa kai tarvisi oikeasti kiristää? Nyt vuotoa on vähän vähemmän, mutta on kuitenkin ja koko ajan tyhjäkäynnilläkin.
Niin ja kansi on kokonaisuudessaan otettu irti ja puhdistetu nuo kaksi osaa, eli kierre ja varsinainen kansi. Tiiviste on myös moneen kertaan voideltu (ei ehkä moottoriöljyllä, mutta öljyähän se on dieselkin) kun on mennyt lutraamiseksi koko homma.