Olen jo monta kertaa luullut vian poistuneen, mutta aina se vaan löytää tiensä takaisin. Auto on siis 406 2,0 16v, malli 2003.
Antipollutiuon fault on aina tullut kylmään koneeseen syksyn ja kevään välillä, kun ei ole ollut johdon päässä. Kone käy kolmella tyhjäkäyntiä ja ekan kilometrin matkalla jos lyö häiriövalon päälle, menee myös tehot. Ajo bussipysäkille, virrat pois ja uudelleenkäynnistys palauttaa tehot. Vain valo jää vilkkumaan ja katoaa, kun kone on kerran lämmennnyt normaalilämpöön. Vikamuistiin kyllä jää, joten ei kelpaa katsastukseen.
Automaassa vaihdettiin koko puolayksikkö, ilman tulosta, paitsi heille tuli myyntikatetta. Toisessa Automaassa vaihdettiin yksi ruiskusuutin, yhtä hyvällä tuloksella kuin edellisessäkin tapauksessa.
Viime syksynä laitoin 0W-40 öljyt, ja kesti pitkään ennenkuin tuli eka häiriö. Ennenkin on jäänyt tuntuma siitä, että öljynvaihdon jälkeen pelaa paremmin.
Tänä talvena sitten löi kerran häiriön päälle, vaikka auto käynnistettiin +12 asteisesta tallista. Nyt en enää tiedä viitsinkö laittaa letkulämppäriä tämän yksinään typerän (tehottoman) "säteilylämmittimen" lisäksi, kun ongelma ei olekaan pelkästään pakkasesta johtuva.