Kirjoittaja Aihe: 406 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)  (Luettu 89768 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

lexa

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 188
Vs: 406 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #105 : 06.02.2011, 16:56:53 »
Tässä kulkineessani, joka on EW10J4 RFN 100kw moottorilla huomasin myös öljyn vaihdon vaikuttavan positiivisesti auton kylmäkäyntiin, sillä ilmeisesti tuon nykyisen 0W-40 öljyn kylmänä toimivuus on parempi kuin aikaisemmalla öljyllä. Mutta jälleen myös huomasin muutama viikko sitten kylmäkäynnistyksen ja sitä seuraavan hetkellisen käynnissäolon selkeän yhteyden epätasaiseen käyntiin. Vaikka auto seisoi yön yli kylmässä tallissa, aamustartissa tuli tuo AP-ilmoitus ja kone kävi epätasaisesti ja jätti vikakoodin muistiin. Tuota hetkellistä kylmäkäyntiä on näemmä syytä välttää, koska muutoin voi olla 90% varma, että AP-ilmoitus tulee.

Tein myös havainnon, että siirryttyäni käyttämään 95E10 bensaa, tyhjäkäynti tuntuu paljon tasaisemmalta ja pehmeämmältä niin kylmänä kuin kuumanakin, ainakin siltä tuntuu.
Nyt Honda Accord Tourer Executive 2,0 vm.2010

Edelliset:Peug. 405 1,9 GRI vm.1991, Peug. 406 ST2,0 vm.2001, Peug. 309 1,4 vm.1989, Peug 403 farm. 2xPeug 404, VW kupla, Datsun 100A, Peug 504, Volvo 244 aut, Peug 505, Peug 205, Saab 90,

EKA406

  • Vieras
Vs: 406 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #106 : 06.02.2011, 19:18:14 »
Nytpä se valo sitten hävisi.. Mikä lie ollut? En kyllä ensimmäisenä lähde noita nostimia epäilemään. Olen muuten tehnyt saman huomion tuon e10-bensan kanssa, vaikka odotin päinvastaista!

Suunnittelija

  • Vieras
Vs: 406 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #107 : 15.02.2011, 17:07:21 »
Olen jo monta kertaa luullut vian poistuneen, mutta aina se vaan löytää tiensä takaisin. Auto on siis 406 2,0 16v, malli 2003.
Antipollutiuon fault on aina tullut kylmään koneeseen syksyn ja kevään välillä, kun ei ole ollut johdon päässä. Kone käy kolmella tyhjäkäyntiä ja ekan kilometrin matkalla jos lyö häiriövalon päälle, menee myös tehot. Ajo bussipysäkille, virrat pois ja uudelleenkäynnistys palauttaa tehot. Vain valo jää vilkkumaan ja katoaa, kun kone on kerran lämmennnyt normaalilämpöön. Vikamuistiin kyllä jää, joten ei kelpaa katsastukseen.
Automaassa vaihdettiin koko puolayksikkö, ilman tulosta, paitsi heille tuli myyntikatetta. Toisessa Automaassa vaihdettiin yksi ruiskusuutin, yhtä hyvällä tuloksella kuin edellisessäkin tapauksessa.
Viime syksynä laitoin 0W-40 öljyt, ja kesti pitkään ennenkuin tuli eka häiriö. Ennenkin on jäänyt tuntuma siitä, että öljynvaihdon jälkeen pelaa paremmin.
Tänä talvena sitten löi kerran häiriön päälle, vaikka auto käynnistettiin +12 asteisesta tallista. Nyt en enää tiedä viitsinkö laittaa letkulämppäriä tämän yksinään typerän (tehottoman) "säteilylämmittimen" lisäksi, kun ongelma ei olekaan pelkästään pakkasesta johtuva.

EKA406

  • Vieras
Vs: 406 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #108 : 09.04.2011, 21:20:22 »
Nytpä se valo on palanut jo pari viikkoa putkeen. Aina startatessa heti syttyy.. Ei auttanu öljyn vaihto, eikä tulppien vaihto. Huomenna kokeilen pakissa lojuvaa toimivaa tyhjäkäyntisäädintä. Pitää kai se rueta viemääm piuhan päähän.  ???

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 592
Vs: 406 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #109 : 09.04.2011, 21:44:36 »
Täällä on alkanu vilkutella lämpimämmälläkin kelillä  ???
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver, Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire

Present time Peugeot 406 ST Executive 2,0 red

S_a_m_i

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 711
Vs: 406 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #110 : 09.04.2011, 22:22:07 »
^^Sytkäpuola on yksi potentiaalinen vikakohde. Samaa vikaa tuuppasi anoppilan ex-samanlaisessa vessassa.
Nykyiset: P406 Coupe 3.0 V6 -01, P406 Gw Executive Hdi -04,  P405 Mi16 "projektointia" -90, P405 Mi16 -91, P205 Gti 1,9 -90, P205 Cti 1,6 -87, P205 Gti 1.9 Dimma -88

Exät: P306 Hdi farkku -00, P406 Hdi -99, P306 Gti -00, P405 Mi16 -88, P405 Sri -93

EKA406

  • Vieras
Vs: 406 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #111 : 10.04.2011, 09:17:16 »
Mulla se vika taitaa olla tuossa tyhjäkäyntisäätimessä.. Valo syttyminen loppui tuolla kunnossa olevalla, mutta ei toimivalla (halpa piraattiosa) säätimellä. Taitaa johtaa tie marmoritiskille..

lexa

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 188
Vs: 406 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #112 : 10.04.2011, 09:58:45 »
Oletko tarkistanut vikakoodit, mitä antaa. Saattaa johtua myös happiantureista, kuten omassa ja juuri jostain luin artikkelin, jossa mainittiin happiantureiden keskimääräiseksi eliniäksi 160tkm.
Nyt Honda Accord Tourer Executive 2,0 vm.2010

Edelliset:Peug. 405 1,9 GRI vm.1991, Peug. 406 ST2,0 vm.2001, Peug. 309 1,4 vm.1989, Peug 403 farm. 2xPeug 404, VW kupla, Datsun 100A, Peug 504, Volvo 244 aut, Peug 505, Peug 205, Saab 90,

Benkku

  • Vieras
Vs: 406 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #113 : 10.04.2011, 11:03:30 »
Tuo mainittu 160 tkm on Boschin estimaatta, vuodelta miekka ja kivi - siis ajalta, jolloin anturit olivat sijoitettuna vähemmän kuumana käyvään paikkaan pidemmällä putkistossa. Riippuu käytöstä ja rankemmat termiset syklit nykyään, lyhentävät ikää.

EKA406

  • Vieras
Vs: 406 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #114 : 10.04.2011, 14:17:56 »
MAP-anturikin on vaihdettu vastikään. Mutta käytän auton kyllä piuhan päässä jos vika taas päälle tulee.

hks

  • Vieras
Vs: 406 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #115 : 26.04.2011, 08:22:34 »
Itselläni antipollution fault vikailmo oli tullut ilmeisesti vaihdelaatikon jostain nopeusanturista, eli sieltä tuli väärää signaalia tms.? Korjaamo nollasi tämän ja nyt on ainakin 6 kk jo pysynyt poissa tämä.

EKA406

  • Vieras
Vs: 406 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #116 : 02.05.2011, 14:21:52 »
Vikakoodien luvussa ilmeni seuraavat koodit:

P0141 Lambdatunnistimen lämmitys (lohko1, tunnistin 2)
P0138 Lambdatunnistin (lohko 1, tunnistin 2, korkea jännite)
P0325 Nakutustunnistin 1 (lohko 1)
P0327 Nakutustunnistin 1 (lohko 1) liian alhainen signaali

Perjantaina vien auton lambdan vaihtoon, mikäli se nyt sitten on mennyt. Tunnistin 2 on takimmainen eli katalysaattorin jälkeinen lambda-anturi.

lexa

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 188
Vs: 406 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #117 : 02.05.2011, 18:35:38 »
Ovatko etummainen ja takimmainen samanlaisia?

Eroa etummaisen ja takimmaisen välillä on ainakin johdon pituudessa. Tuskin tuon etummaisen anturin johdon pituus riittää, mutta en ole varma. Itse juuri vaihdoin sen takimmaisen anturin, jonka johtimen pituus oli muistaakseni 153 cm ja merkki oli Bosch.
Nyt Honda Accord Tourer Executive 2,0 vm.2010

Edelliset:Peug. 405 1,9 GRI vm.1991, Peug. 406 ST2,0 vm.2001, Peug. 309 1,4 vm.1989, Peug 403 farm. 2xPeug 404, VW kupla, Datsun 100A, Peug 504, Volvo 244 aut, Peug 505, Peug 205, Saab 90,

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 152
    • http://peugeot505.info
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

EKA406

  • Vieras
Vs: 406 - Antipollution Fault (bensiinikäyttöiset mallit)
« Vastaus #119 : 06.05.2011, 16:40:48 »
Nyt on lambda vaihdettu! 139 EUR maksoi Boschin merkkikohtainen anturi.. Sormet ristiin, että Antipollution pysyy poikessa!