Kirjoittaja Aihe: 508 - Polttoainekäyttöisen lisälämmittimen toiminta (HDi)  (Luettu 62407 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ikiteekkari75

  • Vieras
Vs: 508 - Polttoainekäyttöisen lisälämmittimen toiminta (HDi)
« Vastaus #150 : 29.10.2016, 16:00:40 »
Mitä tarkoittaa tuo BSI päivitetty uusimpaan versioon? Softat uusittu? Vai maksaako aina 140 e, että ajastimen saa disabloitua?

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 877
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 508 - Polttoainekäyttöisen lisälämmittimen toiminta (HDi)
« Vastaus #151 : 29.10.2016, 16:25:49 »
Kysyppäs Citixiltä, jos ajelet Mikkelissä...BSI kannattaa päivittää, varauksella eli riskinsä on menettää räätälöidyt asetukset, jotka voi toki palauttaa. Esim. ovien automaattilukitus voi aktivoitua ajoon lähtiessä. Napilla off.
Eberiltä on tullut uusi laite ja easyfan. Väylälaitteet alkaa olla pian relekytkennöille immuuneja  ;).

http://www.eberspaecher-finland.com/
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

punis

  • Vieras
Vs: 508 - Polttoainekäyttöisen lisälämmittimen toiminta (HDi)
« Vastaus #152 : 29.10.2016, 19:09:56 »
Mitä tarkoittaa tuo BSI päivitetty uusimpaan versioon? Softat uusittu? Vai maksaako aina 140 e, että ajastimen saa disabloitua?

Elikkäs auton ohjemisto ei ollut tarpeeksi ajalla, ei tukenut tuota kaukon liittämistä. Kantsii diagboxilla kokeilla tuo kake homma ensin, näkee toimiiko vai ei.

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 068
Vs: 508 - Polttoainekäyttöisen lisälämmittimen toiminta (HDi)
« Vastaus #153 : 11.01.2017, 21:22:53 »
Auto: 2011 508 2,0 HDi 163 Allure.

Tietääkseni ainakin ennen 17. joulukuuta 2013 valmistetuille 2.0 HDi 508:lle on tullut BSI:lle ja ECUlle päivitykset, jotka parantaisivat Webaston toimintaa esilämmityksessä. BSI:n versio lienee 111.43. Parannukset liittyvät ilmeisesti lähinnä siihen, että matkustamo lämpenisi paremmin. En tiedä olisiko samalla järkevöitetty tuota Webaston toimintaa muutenkin.

Onkohan kenellekään tehty tietoisesti noita päivityksiä ja oliko niistä mitään merkittävää hyötyä?

Kyselin paikallisesta merkkiliikkeestä päivityksen hintaa. Kustannusarviosta tuli aika räväkkä 195 €, jonka ilmoitettiin vielä lisäksi olevan ALV0. Alvittomuus on toivottavasti vaan typo  ;D
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

508GT

  • Vieras
Vs: 508 - Polttoainekäyttöisen lisälämmittimen toiminta (HDi)
« Vastaus #154 : 29.01.2017, 17:47:49 »
Auto: 2011 508 2,2 HDi GT.

Hei, webasto on mykkä. Tietääkö joku missä webaston ja sen pumpun sulakkeet sijaitsee? Tuossa ohjekirjassa ei oo kyllä ku murto osa auton sulakkeista. Webaston kun laittaa päälle niin merkkivalo kyllä syttyy ja näyttöön tulee viesti että lämmitys käynnissä, mutta mitään ei kuitenkaan webaston puolella tapahdu. Tämä alkoi sen jälkeen kun autosta tuli nesteet pihalle puhkiruostuneesta nesteputkesta. Siihen asti webasto toimi aina ilman mitään ongelmia. Vuotava putki korjattu ja nestekierto ok jne. mutta webasto lakkasi sen jälkeen toimimasta. OBD 2 :lla ei löydy mitään tietoa koko webastosta.

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 068
Vs: 508 - Polttoainekäyttöisen lisälämmittimen toiminta (HDi)
« Vastaus #155 : 29.01.2017, 18:05:33 »
Veikkaisin sellaista kuin sulakenumero F13 moottoritilan sulakerasiasta (20A). Varmuuden saisi RPO numerolla. Kiertovesi- ja polttoainepumpulle ei ole omaa sulaketta.

MUTU: Yksi vaihtoehto voisi olla, että Webasto on ylikuumentunut ja on nyt lukossa eikä suostu starttaamaan ennen kuin vikatilanne on nollattu. Sulakkeen irroitus vähintään 10 sekunnin ajaksi saattaa nollata tilanteen.

p.s. Muista ettei auto anna startata Webastoa kuin kerran auton sammuttamisen jälkeen. Autoa pitää käyttää välissä käynnissä ja sen jälkeen saa taas käyttää kerran Webastoa.
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

508GT

  • Vieras
Vs: 508 - Polttoainekäyttöisen lisälämmittimen toiminta (HDi)
« Vastaus #156 : 29.01.2017, 18:15:16 »
Kiitos tiedoista ja MUTUista, täytyypä käydä testaamassa. Mikä on RPO numero?

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 068
Vs: 508 - Polttoainekäyttöisen lisälämmittimen toiminta (HDi)
« Vastaus #157 : 29.01.2017, 19:09:21 »
Se on yhtä kuin tuo "DAM": http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=17643.0
Ko. numerosta selviää auton valmistuspäivämäärä.
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

Jonssoni

  • Vieras
Vs: 508 - Polttoainekäyttöisen lisälämmittimen toiminta (HDi)
« Vastaus #158 : 06.02.2017, 11:02:05 »
Auto: 2012 508 SW 2,0 HDi.

Onkos muilla temppuillu webaston ohjelmointi niin, että immediate lämmityksen ku laittaa, niin näyttöön ei tule vahvistusta lämmityksestä, eikä näin ollen webasto lähde päälle. Jos auton käyttää hetken käynnissä, saa sen jälkeen webaston normaalisti päälle. Oisko ideoita mitä vois kokeilla? Ei oo mukava pakkasilla kylmänä käynnistellä, että saa auton lämpiämään..

downtime

  • Vieras
Vs: 508 - Polttoainekäyttöisen lisälämmittimen toiminta (HDi)
« Vastaus #159 : 06.02.2017, 11:12:15 »
Tuohon on vastailtu jo tässäkin ketjussa. Ihan normaalia toimintaa tässä 508:in tapauksessa.

Eli jos sinulla on ollut Webasto -lämmitys päällä ja käynnistät auton ennenkuin tuo ajastus/immediate lämmitysjakso on päättynyt, et voi ajastaa Webastoa / tehdä immediate käynnistystä ennenkuin auto on käynyt käynnissä uudelleen.
Jos taas maltat odottaa että ajastettu / immediate lämmitysjakso menee täysin loppuun asti ja käynnistät auton vasta sitten, homma toimii ilman uudelleen käynnistystä.

Ja tämä on ominaisuus oikeasti, ei bugi.

antsu

  • Vieras
Vs: 508 - Polttoainekäyttöisen lisälämmittimen toiminta (HDi)
« Vastaus #160 : 06.02.2017, 11:56:28 »
Ennen lämmittimet olivat arkoja sähkön saannista. Käynnistyksessä se ottaa melko suuren virran ja jos akku on huono tai johdotuksessa heikkoutta, laskee jännite lämmittimellä liian alas eikä se käynnisty. Uudemmat lämppärit ovat ehkä vähemmän arkoja tuossa suhteessa.

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 773
Vs: 508 - Polttoainekäyttöisen lisälämmittimen toiminta (HDi)
« Vastaus #161 : 06.02.2017, 12:24:36 »
Auto: 2011 508 2,0 HDi 163 Allure

Tietääkseni ainakin ennen 17. joulukuuta 2013 valmistetuille 2.0 HDi 508:lle on tullut BSI:lle ja ECUlle päivitykset, jotka parantaisivat Webaston toimintaa esilämmityksessä. BSI:n versio lienee 111.43. Parannukset liittyvät ilmeisesti lähinnä siihen, että matkustamo lämpenisi paremmin. En tiedä olisiko samalla järkevöitetty tuota Webaston toimintaa muutenkin.

Onkohan kenellekään tehty tietoisesti noita päivityksiä ja oliko niistä mitään merkittävää hyötyä?

Kyselin paikallisesta merkkiliikkeestä päivityksen hintaa. Kustannusarviosta tuli aika räväkkä 195 €, jonka ilmoitettiin vielä lisäksi olevan ALV0. Alvittomuus on toivottavasti vaan typo  ;D

En tiedä onko meidän 508:iin tehty tuota päivitystä mutta matkustamon lämpiämisessä ei ole kyllä ollut missään vaiheessa huomauttamista.

Ajastimen toiminta ei ole kyllä muuttunut omistuksemme aikana, vuodesta 2015. Auto siis käynyt aina merkkihuollossa, päivityksiä ei ole kyselty.

Tuo ominaisuus että ei voi laittaa uutta ajastusta auton käymättä välillä liittyy varmaan akkuvirran säästöön, pianhan se olisi economy mode taulussa jos pari kertaa webastoa käyttää käynnistämättä autoa välillä. Mutta siitä en ole varma, voiko ajan vaihtaa jos EDELLISTÄ AJASTUSTA EI OLEKAAN KÄYTETTY ja autoa ei käynnistetty? Jos ei niin se on kyllä vähän huono ominaisuus/bugi.
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07
NYT: 405 Mi16 -92, 2008 1.2 aut. -21 ja Boxer L3H2 163 -19
Pojalla nyt: 206 RC -04

downtime

  • Vieras
Vs: 508 - Polttoainekäyttöisen lisälämmittimen toiminta (HDi)
« Vastaus #162 : 06.02.2017, 17:36:51 »
Mutta siitä en ole varma, voiko ajan vaihtaa jos EDELLISTÄ AJASTUSTA EI OLEKAAN KÄYTETTY ja autoa ei käynnistetty? Jos ei niin se on kyllä vähän huono ominaisuus/bugi.

Jos hyväksyt ajastuksen ja sammutat auton ja haluatkin vaihtaa toisen ajan niin ei onnistu ellet käytä autoa käynnissä.
Helppo testata. Sen hyväksynnän jälkeen ei tule sitä ajastuksen kuittausta ja kun sammutat virrat niin ei jää se punainen valo palamaan siihen lämmitinnappiin.

Jonssoni

  • Vieras
Vs: 508 - Polttoainekäyttöisen lisälämmittimen toiminta (HDi)
« Vastaus #163 : 06.02.2017, 19:10:01 »
Tuohon on vastailtu jo tässäkin ketjussa. Ihan normaalia toimintaa tässä 508:in tapauksessa.

Eli jos sinulla on ollut Webasto -lämmitys päällä ja käynnistät auton ennenkuin tuo ajastus/immediate lämmitysjakso on päättynyt, et voi ajastaa Webastoa / tehdä immediate käynnistystä ennenkuin auto on käynyt käynnissä uudelleen.
Jos taas maltat odottaa että ajastettu / immediate lämmitysjakso menee täysin loppuun asti ja käynnistät auton vasta sitten, homma toimii ilman uudelleen käynnistystä.

Ja tämä on ominaisuus oikeasti, ei bugi.

Vaan ku webaston käynnistys temppuilee ilman, että webastoa on sammutuksen jälkeen käytetty tai ajastuksia asetettu ja temppuilu on hyvinkin satunnaista, kuitenkin useamman kerran viikossa.

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 773
Vs: 508 - Polttoainekäyttöisen lisälämmittimen toiminta (HDi)
« Vastaus #164 : 06.02.2017, 21:00:38 »
Sehän on aika monimutkainen näppäilysessio, olethan käynyt kaikki stepit läpi?
Esim. Aina pitää mennä -Parametrs- läpi. Jos tiedätte mitä tarkoitan.
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07
NYT: 405 Mi16 -92, 2008 1.2 aut. -21 ja Boxer L3H2 163 -19
Pojalla nyt: 206 RC -04