Kirjoittaja Aihe: 607 - Huolto ja huoltohinnat  (Luettu 6582 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

JS

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 543
  • 607 3,0 V6 Titanium (automaatti).
Vs: 607 - Huolto ja huoltohinnat
« Vastaus #45 : 31.01.2018, 15:36:11 »
Onkohan JS:lle kerätty väärä osa? Mielestäni 00-> HDi:t ja 2.2i &V6 bensa loppuun asti olivat samalla suodatinkotelolla.

Katsoin serviceboxista esim. 407 vm.2006 2,2 ja 607 vm.2007 V6, niin varaosanumerot sekä kotelolle, että ilmansuodattimelle on eri, kotelo on aivan erilainen. Misterauto lähettää rekisterinumeron perusteella liian pienen filtterin ja liian pieni on myös Motonetin listalla oleva suodatin. Kummankin olen ostanut ja suodatinkotelon pohjalle pudottanut.

JS

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 543
  • 607 3,0 V6 Titanium (automaatti).
Vs: 607 - Huolto ja huoltohinnat
« Vastaus #46 : 31.01.2018, 15:44:04 »
Näyttää 607 faceliftissa vaihtuneen tuo ilmansuodatinkotelo, eli ainakin noissa edellä mainituissa liikkeissä myyvät prefaceliftin suodattimia myös faceliftiin.
« Viimeksi muokattu: 31.01.2018, 15:49:22, kirjoittanut JS »

Vasara

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 491
Vs: 607 - Huolto ja huoltohinnat
« Vastaus #47 : 31.01.2018, 17:47:58 »
Jep. 407:sta ei ollutkaan puhe. Eron näkee jo kotelon päältä: Letku sisään sivusta vs Letku sisään päältä. Olen nähnyt myös HDI ja V6 bensakoneissa vanhempaa koteloa facelift malleissa.

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 743
Vs: 607 - Huolto ja huoltohinnat
« Vastaus #48 : 02.02.2018, 15:23:24 »
On tunnukset, ei osaa vielä kahtua sieltä ensimmäiseksi.

Boschin FR8SPP332 platinatulpat 1,0 kärkivälillä 57 eur kuuden paketti tarvikeliikkeessä, pitänee ottaa ne.

Mannin öljynsuodatin 7,00
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver

Present time Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire ja Peugeot 406 ST Executive 2,0 red

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 743
Vs: 607 - Huolto ja huoltohinnat
« Vastaus #49 : 03.02.2018, 11:32:48 »
Ei kai? :D Se pittää kokeilla :D
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver

Present time Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire ja Peugeot 406 ST Executive 2,0 red

J-PR

  • Vieras
Vs: 607 - Huolto ja huoltohinnat
« Vastaus #50 : 05.02.2018, 17:53:45 »
Kaikissa parhaissa autoissa on.

jopeli

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 70
Vs: 607 - Huolto ja huoltohinnat
« Vastaus #51 : 07.02.2018, 14:00:45 »
607, 2005, 2.7hdi (DT17), automaatti, 205tkm

Menee vähän ehkä offtopicciin, mutta kun kerran huolloista on puhetta, niin kysytään.

Diesel suodattimen vaihto yllä mainittuun autoon. Onko commonrailin kanssa jotain mitä proseduurissa tulee ottaa huomioon? Vai onnistuuko ihan vaan avaamalla suodatinkotelon ja vaihtamalla vanha suodatin uuteen?

megaman

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 382
  • 407 Coupé, 206, Boxer
Vs: 607 - Huolto ja huoltohinnat
« Vastaus #52 : 07.02.2018, 16:32:33 »
^ Noin se tekee täälläkin.
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309...

antsu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 086
Vs: 607 - Huolto ja huoltohinnat
« Vastaus #53 : 07.02.2018, 16:33:05 »
607, 2005, 2.7hdi (DT17), automaatti, 205tkm

Menee vähän ehkä offtopicciin, mutta kun kerran huolloista on puhetta, niin kysytään.

Diesel suodattimen vaihto yllä mainittuun autoon. Onko commonrailin kanssa jotain mitä proseduurissa tulee ottaa huomioon? Vai onnistuuko ihan vaan avaamalla suodatinkotelon ja vaihtamalla vanha suodatin uuteen?

Eikös se suodatin ole siellä matalapainepuolella, joten sen suhteen common rail ei tee eroa vanhoihin disuihin verrattuna. PSA voi tietenkin olla keksinyt, että suodattimenvaihto pitää kertoa autolle tjms. :(

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 743
Vs: 607 - Huolto ja huoltohinnat
« Vastaus #54 : 09.02.2018, 17:36:49 »
Moottoriöljy vaihdettu Mobil delvac 1 5w 40, huuhtelutarkoituksessa tuota sorttia. Entinen mitä lie olikaan oli ihan pikimustaa ja muutenkin sen oloista jotta huusi vaihtotarvetta. Propun tiivisteenä oli kumi - metalliprikka, entinen tuli jatkokäyttöön. Rinta - Joupilta hain ensin uutta varalle x 2. Kysyin ensin chatin kautta vinnillä onko hyllyssä, sähköpostilla tuli kohta vastaus jotta on. Samoilla tiedoilla ei tiskillä löytynytkään ja rekisterillä kun ei vielä tunneta missään  ::) Jotenkin sitten löysivät á 5 eur. Sai ainakin nisua ja mehua jälkiruuaksi.

Polttoainesuodatinkin selvisi olevaksi.

Kuvat ennen http://aijaa.com/3GdZV7 ja jälkeen http://aijaa.com/dHWfqy
« Viimeksi muokattu: 09.02.2018, 17:40:11, kirjoittanut 406 »
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver

Present time Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire ja Peugeot 406 ST Executive 2,0 red

AJH63

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 136
  • Sisällä pössöö?
Vs: 607 - Huolto ja huoltohinnat
« Vastaus #55 : 09.02.2018, 19:13:11 »
Onko tuo öljypropun tiivisteen vaihto yleinenkin tapa?  Ei ole ikinä tullut tehtyä.
607 V6 3.0 Aut.-04;Chrysler Saratoga V6 Aut. -93;Ford Escort 1.3 CVH -83;Fiat 132 1.8 TC -74;Datsun 1600 -71.

jopeli

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 70
Vs: 607 - Huolto ja huoltohinnat
« Vastaus #56 : 09.02.2018, 19:51:39 »
Kaippa se olisi hyvä aina sillon tällöin vaihtaa, mutta eipä ole tullut yhteenkään pösöön sitä vielä vaihdettua.

pfaq306

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 873
Vs: 607 - Huolto ja huoltohinnat
« Vastaus #57 : 09.02.2018, 20:02:45 »
Olen vaihtanut kun on alkanut tihkumaan öljyä. En halua kiristää öljypohjan tulppaa turhan tiukkaan. Kuparisen tulpanhan voi hehkuttaa pehmeäksi niin taas alkaa pitää. Lämmöksi riittää lievästi punainen. Hämärä valaistus riittää. Nyt on ollut käytössä noita kumitiivisteellä varustettuja jonkin aikaa niin ei voi lämmittää.

Teemuxs

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 62
Vs: 607 - Huolto ja huoltohinnat
« Vastaus #58 : 09.02.2018, 22:23:15 »
Onko tuo öljypropun tiivisteen vaihto yleinenkin tapa?  Ei ole ikinä tullut tehtyä.

Kyllä ainakin itse tulee vaihdettua joka kerta, kun öljyroppu on käytetty irti.
Nykyisin Peugeot 208 GTi by PSP -17

Ex PSA: Peugeot 207 GT -07

AJH63

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 136
  • Sisällä pössöö?
Vs: 607 - Huolto ja huoltohinnat
« Vastaus #59 : 09.02.2018, 22:40:33 »
Selvä pelihän se, jos tihkumista ilmenee, eikä tuossa tietenkään mitään säästä! ;D
Seuraavaan tilaukseen taidan ottaa tuosta mukaan: 
https://www.nimark.fi/cars/peugeot/peugeot_607_9d,_9u_3.0_v6_24v_3.0_v6_24v_tiiviste-4351-13166-100490/
607 V6 3.0 Aut.-04;Chrysler Saratoga V6 Aut. -93;Ford Escort 1.3 CVH -83;Fiat 132 1.8 TC -74;Datsun 1600 -71.