Tuollahan on keskikonsolin sisässä sen käyttöpaneelin takana tyhjää tilaa mihin mahtuu aika paljon koteloa.
Paljonko on vähän sähköä?
Itse tarvitsin sähköä tuulilasikameran 12VDC-5DVC konvertterille. Tutkin paikat, että sen voisi ottaa jostain 12V-ulosotosta haaroittamalla tai näiden sähkösyötöistä sulakerasialta, jotka ovat kojelaudan vasemmassa reunassa avautuvan luukun takana ja hansikaslokeron oikeassa sivussa olevan luukun takana. Lopulta otin sähköt vasemmalta sulakkeelta F14, joka on keskikyynärnojan alla olevan 12V-ulosoton sulake (ainakin 05/2011 valmistetussa sedanissa). Laitoin tuohon F14-paikkaan Motonetista ostetun
haaroittimen, johon laitoin alkuperäisen 10 A sulakkeen edelleen tuolle 12V-ulosotolle ja 3 A sulakkeen tuolle kameran DC-konvertterille. Itse konvertterin sain mahtumaan tuonne sulaketaulun alle sen hirveän kaapelinipun perään.
Ainakin tämän haaroittimen maksimivirta on 10 A, joten kannattaa katsoa ettei sitä laita suuremman sulakkeen kohdalle ja lisäksi ottaa virta sellaiselta sulakkeelta, jonka taakse voi pienen lisäkuorman lisätä ilman sulakekoon kasvattamista. Sopivasti valittu 12V-ulosotto on mielestäni sellainen. Tässä siis alkuperäinen sulake laitetaan tuossa kuvassa alempaan sulakkeen paikkaan ja niin alkuperäinen kuorma kuin myös ryöstetty kuorma on tämän sulakkeen takana. Lisäksi ryöstetylle kuormalle pitää laittaa oma sulake ylempään paikkaan.
Vastaavaa haaroitinta myydään myös Biltemassa ja kaksi kappaletta saa edullisemmin kuin tuon yhden Motonetista, mutta ne eivät käy 508:n sulaketauluun sitten mitenkään.
Jos suurempia virtoja (>10 A) tarvitaan, niin sitten pitää varmaan mennä konehuoneen puolelle ja sieltä akun päältä vetää syötöt sisälle.
Keskikonsolin saa aiku myös sivuilta ja tässä
Parrotin Bluetooth HF:n asennusohjeessa myös vinkkejä mitä saa ja mistä avattua. Itse en kyllä tuosta OBD-pistokkeesta ryöstäisi sähköjä.