Ongelma:Auto: 2000 406 GW 2,0 ST HDi.
Nyt tuli sitten ensimmäinen varsinainen ongelma pösön kanssa niin että jouduin viemään sen ihan korjaamolle. Pösö ehti olla aamulla lämmityksessä ainoastaan reilun tunnin (pakkasta n. -30 ) kun laitoin sen käyntiin. Starttauksessa kuului pikku rusahdus jostain, se ääni on kuulunut aina silloin tällöin kun kovalla pakkasella laittaa käyntiin. No sitten kuului tosi pahaa ääntä noin puolen minuutin ajan, jonka jälkeen se vaimeni pikku hiljaa. En tiedä kuuluiko se laturista, tehostimesta vai mistä... Kone kuitenkin kävi tosi hyvin muuten.
No kaikesta huolimatta lähdin ajamaan kaupungille noin 10 km:n matkan ja se sujui ongelmitta. Kun sitten palasin puolen tunnin asioinnin jälkeen, oli pösö valuttanut tehostimesta kaikki öljyt pihalle. Soitin hinausauton paikalle ja pösö vietiin Väyrys mesen seurassa Haapalahdelle odottelemaan korjausta, toivottavasti ei mitään isompaa ole hajonnut. Korjaus sattaa venyä ens viikkoon, oli kuulemma sen verran kovasti hinausautot tuoneet autoja korjaamolle. Soitin useisiin korjaamoihin ja ainoastaan Haapalahdella luvattiin että saatetaan ehtiä katsomaan pösöä jo tänään, muissa korjaamoissa olisi suosiolla mennyt pitkälle ens viikoon.
Ratkaisu:No niin nyt on pösö taas kunnossa. Ohjaustehostimen paluuputki oli haljennut ja sen putken tilalle laitettiin nyt hydrauliikkaletkua, ja samoin mineraaliöljyt korvattiin synteettisellä Castrol Transmax öljyllä. Olivat tehneet korjaamon pojat Haapalahdella ripeästi hommia ja sain pösön kotiin samana päivänä. Loistavaa toimintaa!!
Ohjaus on tuntunut kovilla pakkasilla hieman kankealta ja mielessä oli kyllä käynnyt että kannattais varmaan vaihtaa uudet öljyt tehostimeen. Mitään nykimistä ei ohjauksessa ole tuntunut ja lievä kankeuskin on lähtenyt aika nopeasti auton lämmetessä. No nyt pitäis tuolta osin olla auton kunnossa...