Kirjoittaja Aihe: Peugeot 508 Hybrid Teknikens Världin Plugin-hybridien testivoittajaksi!  (Luettu 9887 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.


Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 801
Ei koske Suomea, sillä väärin testattu. Ei ole huomioitu, että ohjauspyörä on liian pieni ja omituisen muotoinen ja peittää väärin sijoitetun mittariston. Nolla pistettä tästä osiosta ja painoarvo koko vertailun pisteytyksessä vähintään 50 %.

megaman

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 191
  • ajossa: 407 Coupé, 307 SW, Boxer
Testaamisesta tuli mieleen hirvenväistökoe.
Pari suosikkia vs. 508.

https://youtu.be/YWKAXI5g4ag

https://youtu.be/3XLfyatbtGo

407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309, 206, 307...

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 148
  • Kuolema kuittaa univelat...
Ruotsalaiset sentään uskaltaa nostaa kissan pöydälle, väistökokeessa vag autojen ala-arvoista suoritusta ei sivuuteta vaan sitä käsitellään ihan erikseen omassa kappaleessa. Pisteet lehdelle siitä, toki ruotsalainen turvallisuus edellä ajattelu näkyy tossa.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

pele1977

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 343
Huulilasi tekee kohta saman testin ja voittaja on Volkswagen.
Peugeot 508, Allure 2016 1.6 e-THP.

LeoL

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 78
Tuulilasissa on vielä edes vähän toivoa, mutta TM:ssa ei VW-Groupin ylikäynyttä tule löytymään. Kauniita koko sivun mainoksia...

LeoL

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 78
https://teknikensvarld.se/test-laddhybrider-2020/
https://tveassetsprod.blob.core.windows.net/editorial/2020/05/2011-laddhybrid-12-olika-modeller.pdf
Hyvä suoritus noilla painoarvoilla. Hybridin tärkein ominaisuus, sähköisen ajomatkan riittävyys jäi kuitenkin lähes pohjanoteeraukseksi, eikä tätä arvosanoissa huomioitu ollenkaan, 8 tuossa kohtaa on käsittämättömän paljon.
Tyypillisesti hybridin hankkija lataa autoa vain kotona yön yli, jolloin sähköinen range päivittäisissä ajoissa on ratkaisevaa. Matka-ajossa hybridiä ei tarvitse ladata, jolloin latauksen tehokkuudella ei ole juurikaan merkitystä.
Hyvä auto muuten, mutta hybridinä vaatimaton.

Ranskalainen GT

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 459
Tuo lataushybridin ajomatka sähköllä taitaa joka tapauksessa loppua useimmilla kesken, ja matka jatkuu sitten bensalla. Näillä saa myös ajella sähköllä siellä, missä polttomoottoriautoilla ei saa ajaa.
Hyvä kiihtyvyys, ja matala keskimääräinen kulutus on se, mikä näissä kiinnostaa. Pitänee kuitenkin odottaa kokemuksia täyssähköautoista.
Civic, Sportside 4,3l, Sportside 5,7l, Caprice Classic 5,0l, Suburban 6,5l, Chevy Van 6,5l, Chrysler 300M 3,5l -00, Citroen Berlingo 1,6l -03, Citroen C5 break 2,0l -06, Grand Picasso 2,0l -08, Chevrolet Silverado Duramax 6,6l -03, Citroen C5 Tourer 2,0l -10, Peugeot 508 GT 2,2l -11, Peugeot 3008 Allure BlueHdi 120 autom. 1,6l -18, Peugeot 508GT 2,0l -15, Opel Vivaro -20, Peugeot 3008 GT Hybrid 225 - 21.

LeoL

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 78
Loppuuhan se lataussähköajo kesken kaikilla hybrideillä jos ajetaan pitkää ajoa, eikä sillä ole juuri merkitystä pääseekö lataussähköllä 39 km vai 68 km jos matka on vaikka 500 km.
MUTTA kun käytännössä tilanne on ihan toinen, on valtava ero kun joka päivä pääsee 68 km (MB A250) tai 39 km (Pözö) sähköisesti. Joka päivä 68 km tekee vuodessa 24 800 km, eli merkittävästi enemmän kuin koko suomalaisen keskimääräinen ajosuorite. Teoriaa tietysti, että jollekin tuo ajorytmi noin sattuisi, mutta kannattaa laskeskella kuinka monena päivänä vuodessa ajaa yli esim tuon 68 km! Hybridillä tuo päivittäinen range on aivan ratkaiseva tekijä jos lataushybridin aikoo hankkia. Jos ajorytmi on sitten jotain muuta, niin kannatta katsella ihan toisaalle. Itse ajan 5 v kuluttua täyssähköautolla, sen verran on jo tuntumaa.

megaman

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 191
  • ajossa: 407 Coupé, 307 SW, Boxer
Minkälaista on järkevä hybridillä ajaminen ja kuinka moni osaa oikeaoppisen tekniikan? Väitän että suurin osa kuskeista tienpäällä on paikasta A paikkaan B kulkevia, eivätkä mieti sen syvällisemmin tekniikkaa ja sen oikeaa hyödyntämistä. Eikä oikein kiinnostakaan. Mutta hybridi ostetaan, kun se on nyt vissiin aika hyvä? Tai ainakin suosio kasvussa ja naapurikin jo hommasi. Oppivuodet on näiden kanssa vielä monella edessä. Kun opittaisiin vaikka edes ajovalojen käyttö.
Palstalaisista yleensä valtaosa on jollain tavalla kiinnostuneita autoista ja tekniikasta.

Ajelin tossa joku aika sitten mukavia mutkateitä hybridin perässä, jarruvalot ei ihan heti siellä syty, kun otetaan talteen energiaa. (OT: Stop and Go vehkeet taas tunnistaa liikennevaloissa, kun ei oikein jouhevaa rytmiä tunnu millään löytyvän.) 

Pari vuotta sitten tuttu tuli Volvolla kylään, sanoin että läheppäs nyt malliksi sähköllä pihasta, niin ihmettelen äänettömyyttä. Pääsi kokonaista 25 metriä, kun moottori käynnistyi.
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309, 206, 307...

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 801
Mersu ilmoittaa tuolle A250 olugarille WLTP-normin mukaiseksi matkaksi sähköllä 60-68 km auton varustuksesta riippuen. Peugeot ilmoittaa 3008 Hybrid4:lle 59 km, 508 Hybridille 54 km ja 508 SW Hybridille 52 km. Onhan siinä eroa ja sehän johtuu siitä, että Pösössä on pienempi akku.

Näin etätöiden aikaan minulle riittäisi noista mikä vaan useimpina päivinä. Onpa tuo oma 508 joutanut olemaan jopa liikennekäytöstä poistettuna, kun ei ole tarvinnut mihinkään lähteä. Jos tästä joskus palataan johonkin normaaliin, niin yksikään noista ei riitä niinä päivinä kun menen edes toimistolle. Puhumattakaan, että se valmiikis tyhjä akku olisi täynnä siinä 5-10 minuutissa, jonka ehdin olla kotona ennen tyttären kuskaamista harrastuksiin. Noilla reissuilla olisi usein puoli tuntia tai jopa tunti aikaa ladata, jos olisi latauspaikka sopivalla etäisyydellä, mutta jotta mitään hyötyä saisi siitä latauksesta, niin täyteen pitäisi siinä ajassa saada.

Jos auton tarve rajoittuu oikeasti siihen, että tekee enintään sen yhden edestakaisein matkan päivässä ja mihinkään muuhun ei sitä autoa tarvita, niin ehkä tuollaisen autoilijan pitäisi siirtyä julkisiin, niillä harvoilla alueilla, joilla sellaisia kulkee.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 801
Ajelin tossa joku aika sitten mukavia mutkateitä hybridin perässä, jarruvalot ei ihan heti siellä syty, kun otetaan talteen energiaa. (OT: Stop and Go vehkeet taas tunnistaa liikennevaloissa, kun ei oikein jouhevaa rytmiä tunnu millään löytyvän.) 

Ei ainakaan automaattilootaista 3008 II:sta tunnista, kun se on käynnissä jo ennen kuin jarrupoljin on noussut puoliakaan.

megaman

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 191
  • ajossa: 407 Coupé, 307 SW, Boxer
^ Toteutuksia ja käytännön toimivuuksia on varmaan monenlaisia.  :)
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309, 206, 307...

Pate

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 869
  • RCZ -No marine animals were harmed while making it
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
... 68 km (MB A250) tai 39 km (Pözö) sähköisesti.

Mutta kun se A-mersu on käsittämättömän ruma verrattuna 508 II ja 3008 II:een. Mielummin vain 39km jos ne on ajettu kauniilla autolla.
Voithan sinä vielä mersustakin rumentaa ja samalla pidentää rangea, siihen sopii hyundai ja kia.









Peugeot RCZ HDI FAP

Ranskalainen GT

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 459
Hassua sisänsä, että ympäristöystävällisesti näillä plugareilla ajetaan siis 30-60km, kun kaikki on "täydellistä". Paljonko akun lisäpaino lisää kulutusta vrt. sama auto pelkällä polttomoottorilla varustettuna? Onko mikään autolehti tms. vielä julkaissut kulutusvertailua plugarin ja normiauton väilillä. Testaus seuraavasti: plugarin akut 100%, 50% ja akku tyhjänä lähtötilanteessa, ja ajosuoritteena 100 kilometrin kaupunki, 150 sekalainen- ja 200 matka-ajo. Tällaiset matkat hoituvat monilla täyssähköautoilla. Luulenpa, että tuo plugarin ympäristöhyödyt jäävät aika lailla pieniksi vrt. uudet polttomoottiautot tai täyssähköautot. No, se kiihtyvyys on boostattu, ja nelivetokin löytyy joissakin. Nuo edellisetkin on ihan kiva lisä, jos auton hinta on asettunut mukavalle tasolle veronalennuksilla.
Civic, Sportside 4,3l, Sportside 5,7l, Caprice Classic 5,0l, Suburban 6,5l, Chevy Van 6,5l, Chrysler 300M 3,5l -00, Citroen Berlingo 1,6l -03, Citroen C5 break 2,0l -06, Grand Picasso 2,0l -08, Chevrolet Silverado Duramax 6,6l -03, Citroen C5 Tourer 2,0l -10, Peugeot 508 GT 2,2l -11, Peugeot 3008 Allure BlueHdi 120 autom. 1,6l -18, Peugeot 508GT 2,0l -15, Opel Vivaro -20, Peugeot 3008 GT Hybrid 225 - 21.