Kirjoittaja Aihe: 605 - Rattilukon toiminta  (Luettu 6116 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jamoa

  • Vieras
605 - Rattilukon toiminta
« : 04.01.2010, 16:07:00 »
Auto: 1992 605 3,0 V6 (12-ventt., ZPJ).

Olisin kysynyt palstalaisilta Peugeot 605:n rattilukosta sellaista juttua, että missä vaiheessa teillä menee rattilukko lukkoon. Kun virta avain on 0-asennossa vai kun avaimen poistaa lukosta kokonaan? Katsastuksessa olivat sitä mieltä, että rattilukko saa mennä päälle vasta kun avain poistetaan lukosta. Jos asia on tosiaan noin, että vasta avaimen poiston jälkeen rattilukko pitäisi mennä päälle niin onko korjauskeinoa olemassa?

]enni

  • Vieras
Vs: 605 - Rattilukon toiminta
« Vastaus #1 : 06.09.2010, 11:01:52 »
Ongelma:

Auto: 1996 605 2,0 SLI (16-ventt.).

Katsastusmies kertoili, että rattilukko menee päälle avaimen ollessa virtalukossa 0-asennossa. Tämän olen tiennyt aina, että tekee niin, mutta vasta nyt katsastuksessa siitä sanoivat ja käskivät korjata. Mistähän se johtuu, onko virtalukon pohjassa vikaa vai mistä moinen?

Ratkaisu:

Kävin sitten JMT:llä kun alkoi vaivaamaan tuo asia ja kertoivat, että lukkopesä pitää uusia kokonaan koska pelkkää uutta pohjaa ei saa näissä ranskalaisissa asennettua. Uusi maksaa noin karvan alta 200 e vanhalle avaimelle ja uudelle avaimelle reilut 130 e. Halpaa lystiä. Onneksi jälleen kerran sain mahtavaa palvelua sieltä ja löysivät käytetyn mutta ehjän lukkopesän edullisesti ja sarjoittavat vanhat avaimet siihen.

Benkku

  • Vieras
Vs: 605 - Rattilukon toiminta
« Vastaus #2 : 06.09.2010, 13:58:54 »
Vikaahan lukkosylinterissä lienee. Normaalisti lukkosylinterin patruuna nousee ylös, avaimen poiston yhteydessä, mahdollistaen ohjauksen lukittumisen.