Arkistoitu ohje: 605 - Lämmityslaitteen kennon vaihto
Ongelma:Auto: 1992 605 2,0 SRI.
Ensimmäiset kovemmat pakkaset kun tuli tuossa jokin aika sitten, veti auton jäähdytin ilmeisesti jäähän tai hyhmään. Lämpömittari oli tapissa ja kylmää puhalsi sisälle. Lopuksi sitten heitti nesteet pihalle. Onneksi korkista. Saatin sulaksi ja lisättyä pakkasnestettä, mutta nyt tulee aika viileää ilmaa sisälle vaikka moottorin lämpö olisi noin 90 asteesa. Kierroksilla tulee hieman lämpöä, mutta heti kun päästää kaasun, kenno jähtyy. Nestettä pitäisi olla tarpeeksi ja ilmattukin on. Olisikohan pumpusta lähtenyt siivet tai ainakin osa?
Ratkaisu:Osa 1:
No niin! Nyt auto pelaa. Kansipahvi oli hieman kärähtänyt kahden sylinterin välistä. Samassa huomattiin että jakohihna oli hampaan verran pielessä. Pakosarjaa siis ei tarvinnut irroittaa, tiedon löysin tältä foorumilta. Eräästä keskustelusta löysin myös Benkun ohjeet kannen kiristykseen. Taas oli foorumista valtavasti hyötyä
Yllätykseksi venttiilinvälyksissä ei ollut mitään säädettävää ja sylintereissä oli ihan selvät hoonausjäljet näkyvissä. Karstaakin oli hyvin vähän.
Osa 2:
Dodii! Nyt on kenno vaihdettu ja tuntuisi toimivan erittäin hyvin. Ei ole vuotanut ainakaan tämänpäivän ajeluilla. Merkintöjen perusteella vanha kenno oli alkuperäinen. Ihan helppo hommahan tuo oli loppujenlopuksi. Odotin jotain homeista kennoa tulevan esiin, mutta se oli ihan puhdas. Vain hieman tummunut alaosastaan nestekylvyn ansiosta. Kiitoksia hyvistä ohjeista!