Ei ole mitään erillistä säiliötä. Sillä tarkoitetaan suoraan täyttöaukon alapuolella olevaa tilaa pumpussa. Paluuletku on siinä kiinni. Letku irti ja tulppa reikään.
Auton ei tarvitse edes käydä kun vaihtaa öljyä. Riittää kun ohjausta kääntelee laidasta laitaan rauhallisesti ja pitää huolen ettei "säiliö" pääse tyhjenemään. Likainen öljy tulee poistoputkesta vaikkapa tyhjään kanisteriin joka on "säiliötä" korkeammalla. Näet kun alkaa tulla puhdasta ...
Tämä ohje kyllä selkeä. Mutta yhtä asiaa jäin miettimään:
Mikä merkitys on sillä, että jäteöljyastia pidetään täyttö"säiliötä" korkeammalla?
Jos normaalia(painovoimaan perustuvaa) nestekiertoa haettaisiin, silloinhan tilanne pitäisi olla päinvastoin. Tässä sitä ei varmaan haeta, koska ratin kääntelyllä saadaan neste liikkumaan riittävästi. Ja ilmeisesti ohjausvaihde pitää huolen siitä, ettei neste lähde kiertämään väärinpäin ratinkääntöjen välissä, vaikka jätesäiliö onkin ylempänä?
Hmm... tässä kirjoittaessa taidan päästä jyvälle:
Ilmeisesti tällä nimenomaan estetään se "luontainen" kierto, jolloin neste täyttökaulassa ei laske niin nopeasti, ehtii paremmin yksinkin täyttelemään?