Kirjoittaja Aihe: pibber 1.4hdi mystinen vika.  (Luettu 2306 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Apolys

• Uusi käyttäjä
pibber 1.4hdi mystinen vika.
« : 12.11.2025, 13:41:38 »
ossaakos kettää auttaa kun tuli tollaseen pibberiin mystinen vika..

eli auto käynnistyy välillä erittäin hyvin ja kulkee hyvin, mutta välillä kun starttaa niin käynnistyy sekunniksi ja sammuu. tätä voi kestää 2-8 starttausta kunnes auto jää käyntiin. ajossa auto toimii hyvin jonkun matkaa (tämä voi olla 10m-50km) jonka jälkeen kone ei vastaa kaasuun ja sammuu. ja taas alkaa tämä starttaus tappelu ja toivominen koska jää käymään että pääsee jatkamaan matkaa.

antoi vikakoodia 2 suuttimelle minkä vaihdoin ja vika ei korjaantunut.

suuri todennäköisyys että nokea päässyt johonkin anturiin mutta mihin? autossa oli siis pitkään coolerissa reikä ja savutti mustaa pitkän aikaa. cooleri nyt vaihdettu ja kaasuttelemalla päästetty suurimmat noet pakoputkesta hallin sisälle.

LionRouge

• Käyttäjä
  • L'être en mouvement
Vs: pibber 1.4hdi mystinen vika.
« Vastaus #1 : 12.11.2025, 15:47:59 »
Aloitetaan näistä perusjutuista vaikka nämä olet varmasti tarkastanut: koska naftasuodatin vaihdettu, ilmaa polttoainejärjestelmässä, polttainepumpun toiminta, akun navat, akun/koneen maadoitus ...
”Kyllä mä tän ymmärrän, mutta kun mun aivot ei.” M.N.

Apolys

• Uusi käyttäjä
« Vastaus #2 : 12.11.2025, 16:20:17 »
Suodatin vaihettu ja viat alkoi n. 2kk coolerin vioittumisen jälkeen. Eli tämä aika ajettu viallisen coolerin kanssa ja kone täynnä nokea. Onko tankissa jotain siirtopumppua tai sihtiä mikä voisi olla tukossa? Ilmaa en usko olevan järjestelmässä kun joskus saattaa jopa 100km mennä hyvin ja sit sammuu ja saa starttailla koska jää käymään

LionRouge

• Käyttäjä
  • L'être en mouvement
« Vastaus #3 : 12.11.2025, 19:18:54 »
On pumppu. Myös kampiakselin asennontunnistin saattaisi oireilla noin ennen lopullista sammumista, mutta jos ei anna siitä koodia ... ???

Apolys

• Uusi käyttäjä
« Vastaus #4 : 12.11.2025, 21:11:24 »
Tarttee sitten varmaankin pudottaa tankki alas ja tutkia sen sisältö.🤔

LionRouge

• Käyttäjä
  • L'être en mouvement
« Vastaus #5 : 12.11.2025, 21:26:33 »
En tiedä Bipperistä, mutta monessa muussa pääsee pumppuun käsiksi huoltoluukusta joka on takapenkin alla ...

Apolys

• Uusi käyttäjä
« Vastaus #6 : 13.11.2025, 08:17:28 »
Pibberi on pikkupaku eikä ole takapenkkejä ja muistaakseni tavaratilassa ei huoltoluukkua.